Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe speakers

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuwe speakers

Hey iedereen,

ik ben nieuw hier op het forum, men eerste vraag ;)

Mijn bose soundlink series 2 (die met het ipod dock) heeft het net begeven. Ik ben nu meer opzoek naar studio monitors om thuis te genieten van muziek op mijn kamer.ik luister vooral naar Deephouse en chillstep. De muziek zou vooral via mijn computer komen, een macbook air. Ik heb begrepen dat ik daarvoor best ook een audio interface aanschaf. Graag wat advies hierover

Omdat ik er niet zo in thuis ben heb ik wat gezocht. Mijn budget zit zowat rond de 300-400 € voor de monitors.

Zelf dacht ik aan de KRK rp6 g3 of de Mackie MR5mk3. Andere mensen raden me eerder de monitors van Genelec aan. Dus ik weet het niet ;)

Ik vraag nu graag aan jullie welke monitors jullie zouden aanraden en wat ik hiervoor voor de rest nog nodig heb.

Alvast bedankt!

Ga een dag naar Bax en ga ze daar beluisteren. Ik zou ook onderstaande monitor meenemen in het onderzoek.

JBL LSR305 koop je bij Bax Music met de laagste prijs garantie en 30 dagen niet goed geld terug garantie. Voor 23:00 besteld, morgen in huis. We Support Your Stage!

Comment

Originally posted by WoodenHenry View Post
      Ga een dag naar Bax en ga ze daar beluisteren. Ik zou ook onderstaande monitor meenemen in het onderzoek.

http://www.bax-shop.nl/jbl-lsr305

voor mij is het best wel ver maar ik zal dan toch naar hun winkel in Antwerpen gaan.

Wat denk je van een audio interface?

Comment

Persoonlijk zou ik voor dit doel helemaal niet aan studio monitors denken.
        Maar aan een goed HiFi set of eventueel een paar goede PC Speakers (met een sub er bij) bijvoorbeeld..

Comment

Originally posted by BT-Studio View Post
          Persoonlijk zou ik voor dit doel helemaal niet aan studio monitors denken.
          Maar aan een goed HiFi set of eventueel een paar goede PC Speakers (met een sub er bij) bijvoorbeeld..
          Nu volg ik helemaal niet meer ;) de ene zegt om zeker en vast geen sub te nemen , de ander zegt om het wel te doen...

Comment

Originally posted by zierbeek View Post
            Nu volg ik helemaal niet meer ;) de ene zegt om zeker en vast geen sub te nemen , de ander zegt om het wel te doen...
            Het is maar net met welk doel je (studio) monitors gebruikt.
            Originally posted by zierbeek View Post
            Ik ben nu meer opzoek naar studio monitors om thuis te genieten van muziek op mijn kamer.ik luister vooral naar Deephouse en chillstep.
            Dus niet voor producen of mixen. In dat geval neem ik aan dat je gewoon een lekker geluid wil en niet zozeer een "eerlijk" geluid.
            In dat laatste geval wil je geen overdreven bas.

Comment

Het is maar net met welk doel je (studio) monitors gebruikt.

Dus niet voor producen of mixen. In dat geval neem ik aan dat je gewoon een lekker geluid wil en niet zozeer een "eerlijk" geluid.
              In dat laatste geval wil je geen overdreven bas.
              Klopt wat je zegt , een lekker geluid. Kan je me dan iets aanraden? :)

Comment

Zie post #4 :)

Comment

Zie post #4 :)
                  naar de winkel gaan dus? :) is de fnac daar professioneel genoeg voor of eerder zoiets als bax?

Comment

Persoonlijk ben ik altijd wel voor een sub. Heeft juist dat lekkere laag, en hoeft echt niet overheersend te zijn..

Comment

Working...
                    X