Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vervangen van een EV ELX set

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vervangen van een EV ELX set

Beste lezers,

Momenteel zijn wij in het bezit van 2x EV ELX118P subwoofers die we gebruiken in combinatie met 2x EV ELX112P. Dit alles wordt aangesloten op een Soundcraft Signature 16. Een leuke en goede set wat vooral voor DJ's prima geschikt is. We gebruiken de set echter ook veel voor live zang en dan wordt het toch allemaal heel erg schel.

We zijn daarom op zoek naar een nieuwe set. We hebben hiervoor al de ZLX serie gehad van EV en EV is wat ons betreft toch echt te schel. We zijn op zoek naar een veel warmer geluid wat in de buurt komt van de Dynacord serie. Het geheel moet wel actief worden aangestuurd. Hebben jullie suggesties? We willen dus vooruit gaan met:
    • Een warmere sound
    • Als het kan iets meer power

Natuurlijk, luisteren is het beste advies wat er is. Maar ik zou ook graag jullie suggesties meenemen in mijn overweging.

Met vriendelijke groet,
    Jordy

Heb nog een setje staan, wel passief.
    Voor meer info pm.

Comment

Hallo Jordy,

Veel tops van EV klinken inderdaad nogal schel.

Ik ben net als jij DJ en heb ook subs van EV (EKX18SP, actief), maar mijn tops zijn van QSC (K12, actief). Ik krijg heel veel complimenten over mijn geluid, vooral van zangers! Het geluid is bij alle volumes heel natuurlijk, en blijft loepzuiver.

Het liefst had ik ook de subs van QSC gehad (KW181), maar vanwege de iets grotere omvang en gewicht, en ook de prijs ben ik voor de EV subs gegaan. Ze geven wel vrij snel een limit-waarschuwing, maar dan staat de boel al behoorlijk hard. Het blijft bij een waarschuwing; ik heb ze nog niet in de echte LIMIT gekregen (groot vermeld op display). Wel klinken mijn subs warmer (dieper) dan de QSC subs. Ik moet ook vermelden dat ik de set heb aangesloten op een pioneer DJM 900NXS2, en daarmee nooit in het rood ga. Dat scheelt ook een boel.

Natuurlijk begrijp ik dat je je versterker wil blijven gebruiken, maar als je eenmaal voor actief bent gegaan, wil je niet meer terug.
      Het gebruiken van 2 verschillende merken is nog nooit iemand opgevallen. Daar moet je dus voor jezelf ook geen punt van maken.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Groet,
      Leon

Comment

EV kan inderdaad schel klinken maar, je moet het ook kunnen afregelen schelheid kan je ook minder maken zodat het niet in je oren hard klinkt.

Kan je wat meer informatie geven hoe je setup eruit ziet of je randapparatuur gebruikt of niet?.

Comment

Working...
        X