Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe geluidsset

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuwe geluidsset

Beste mensen,

Wegens de groei van mijn bedrijf wil ik een nieuwe geluidsset gaan aanschaffen. Wij bieden meerdere shows oplopend tot 250 mensen. Voor shows boven 100 de personen huur ik apparatuur in bij een vriend van mij.
    Wat ik zelf in gedachten heb zijn twee (15 inch) actieve toppen tot zo'n 75 personen. Met één sub erbij tot 125 personen. Met twee subs erbij tot 200 personen. Ik draai voornamelijk op Studenten Feesten dus het hoeven geen QSC speakers te zijn. Het moet oké klinken maar vooral hard gaan. Ik dacht zelf misschien aan twee EV ZLX15P speakers en twee ELX18P subs. Er is echter al één nadeel aan deze set want de subs hebben geen wielen.

Mijn vraag aan jullie is: Wat zou een goede geluidsset voor mij zijn (rekening houdend met de prijzen van de EV speakers)?

Met vriendelijke groet,
    Joris Geurtsen
    Last edited by jorisgeurtsen; Sunday-27-11-2016, 18:51.

Wat is je totaal budget? heb nog iets staan.

Comment

Thuis heb ik ook een EV setje staan: 2x ELX118P en 2x ELX115P.

Heb deze set nu ongeveer anderhalf tot 2 jaar en nog steeds geen spijt gehad van het investeren in zo'n goede geluidsset. En ja, hij blaast heel veel weg (ben namelijk zelf ook student).
      Zoals je aangeeft hierboven, hebben de speakers geen wielen. Dit is bij de meeste tegenwoordig ook niet meer van toepassing (naar mijn ervaring). De meeste hebben karretjes of een assistent die mee helpt sjouwen :P.

Deze set heeft mij nog nooit in de steek gelaten. Altijd gedaan en nooit slechte kwaliteit, mits is mijn geluidinstellingen goed had staan natuurlijk.

Ik hoop dat je wat aan deze info hebt, als je meer wilt weten, stuur me even een berichtje ;).

Groetjes Maikel
      Last edited by MusicMaikel; Tuesday-29-11-2016, 14:11.

Comment

@stefke96, ik wil een nieuwe set kopen ivm garantie en factuur.
        @MusicMaikel, is er veel verschil tussen de ELX115P en de ZLX15P?

Comment

Snap uiteraard dat een nieuwe set aantrekkelijk is, maar met dit budget haal je veel meer tweedehands.
          Als je weet naar je moet kijken gaat het zelden mis.

Comment

Verschil tussen RMS waarden. Kijk maar eens op de site van EV.

Comment

Originally posted by pjotr01 View Post
              Verschil tussen RMS waarden. Kijk maar eens op de site van EV.
              Rms waarden is echt niet het enigste wat verschil maakt in kasten.
              Zelfs al zijn je specs het zelfde wil dat helemaal niet zeggen dat je klank ook het zelfde is. Een speaker is veel meer dan ik zet er vermogen op en klaar.

Comment

Working...
              X