Announcement

Collapse
No announcement yet.

Welke woofers in E15LF kasten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Welke woofers in E15LF kasten

Beste Forumleden,

Ik heb hier 2 zelfbouw 15" kasten staan, erg compact en naar het volgende ontwerp ;

Deze kasten heb ik al enige tijd in bezit, via via eens bemachtigd. Omdat ik maar een aantal keer per jaar op wat besloten eigen feestjes speel is het allemaal wat "budget" zullen we maar zeggen.

Ik heb er laatst de Devine BA115 woofers in gestoken. Dit klinkt best aardig, nog redelijke diepgang, enkel de output ( spl? ) laat zeer te wensen over. Een van de 2 speakers begint al kuren te vertonen.

Ik kan het aansturen als ik de subs in parallel zet, dus idealiter een 4OHM belasting voor mijn versterker. Mijn versterker levert in 4ohm bridge 750RMS.

Graag zoek ik dus een vervangende woofer voor deze kasten. Ik heb al wat zitten spelen met winISD en er wat woofers in proberen te simuleren, maar ik loop al snel vast ik als ik de gegevens van de bass reflex poorten moet invullen haha. Ik heb eigenlijk geen flauw idee wat ik aan het doen ben met winISD.

Kan iemand mij een advies geven welke woofer hierin redelijk zal presteren in combinatie met het vermogen wat ik voor handen heb ?

Bedankt !!

Oppervlakte van de poorten mag je allemaal bij elkaar pakken (theoretisch). Neem daar de poortlengte bij die in het plan staat.
    Inhoud wordt de netto inhoud mee bedoeld, dus inhoud kast min poorten, handvaten , luidspreker zelf etc.

Let wel op! Poorten aan de zijkant van de kast, beïnvloeden de tuningfrequentie. Deze zal lager uitvallen.

Staat verder genoeg geschreven op internet.

Comment

Working...
    X