Announcement

Collapse
No announcement yet.

Logitech Z623 2.1 - Gekraak

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Logitech Z623 2.1 - Gekraak

Hoi,

Ik heb al een tijdje last van gekraak bij het ronddraaien van de volume knop.
    Is hier een "Fix" voor?

Mvg,
    Job Lechner.

De "fix" voor het kwaaltje "ouderdom" is als het om potmeters gaat gelukkig heel simpel :)
    Even wat contactspray er op en je kan weer door!
    (Er vanuitgaande dat het om een oude potmeter gaat )

Comment

Ik zie eigenlijk dat deze topic al een hele tijd staat,maar dat komt dat ik hier nieuw ben. Ik heb eerst goed gekeken voordat ik een nieuw topic aanmaak.

Contactspray is agressief,die zou ik niet gebruiken. Voor faders en volumeknoppen gebruik ik WD 40 en het helpt veel beter,ik heb een oudere versterker staan,een Soundlab SP300, ik heb met WD 40 de volumeknoppen mee behandeld. Na 1 jaar op deze ingreep kraakt de knoppen nog niet en contactspray veroorzaakt schraalheid en kan makkelijk schade ontstaan en het gekraak na 2 dagen weer terug keert!

En als je teveel contactspray gebruikt dan ontstaat er onherstelbare schade op de delen en moet dan door een vakman vervangen worden.

Contactspray is voor het bespuiten op slecht makende printplaten maar daar moet je er ook voorzichtig mee zijn omdat contactspray sommige kunststoffen kunnen aantasten.

Je moet wel op 1 ding opletten als je W 40 gebruikt. De natte omgeving wel drogen met een stuk keukenpapier.

M.v.g.

Johny.

Comment

Working...
      X