Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aansluiten PA set

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Aansluiten PA set

Ik heb op een aantal forums gekeken, maar kom er toch nog niet echt goed uit hoe ik de set moet aansluiten.
    Zelf ook al een aantal keer geprobeerd met verwisselen van de kabels, maar helaas geen resultaat..

Mijn set
    Behringer XENYX 802 PA en studio mixer
    DBX 223S crossover
    DAP CX-2100 2x 990W PA versterker (voor de tops)
    DAP CX-3000 2x 1450W PA versterker (voor de subs)

met de volgende kabels:
    2x the sssnake 1820 Adapter aangesloten op the sssnake YRK2030
    4 x Procab CAB724 XLR male - jack 6.3mm male stereo 1.50 meter
    2x Procab CAB610 jack male stereo - jack male stereo 1.50 meter

Hoe krijg ik de set draaiend? Heb ik de verkeerde kabels?
    Kan iemand me het verduidelijken, welke kabels ik waar moet pluggen?

Groetjes

simpel

Mixer main out ---- Crossover input L & R --- Output low subs van de crossover ga je naar de AMP die je subs voed --- output high gaan naar je tops..

Zo heb je dan gescheiden . Belangrijkste is je crossover hoe je die insteld op welke frequentie moet je scheiden 80 hz of 100 hz bijv.

Comment

Originally posted by vegito View Post
      Belangrijkste is je crossover hoe je die insteld op welke frequentie moet je scheiden 80 hz of 100 hz bijv.
      Kijk en hier zou ik dus een beetje mee opletten. Niet dat het meteen een drama is.

De crossover frequentie hangt namelijk ook nogal af van wat voor subs en toppen je hebt.

Comment

De main uitgang van het mengpaneel is niet symmetrisch, dus mono jack stekkers aan de kabels naar de crossover gebruiken.

Comment

Ik heb stereo jack, maakt dat veel uit?
          Wat Vetigo zegt, heb ik geprobeerd maar dan klinken de subs heel raar en pakken de tops ook de lage tonen.
          Last edited by Tiemess; Thursday-26-01-2017, 01:01.

Comment

Originally posted by Tiemess View Post
            De stereo jacks zullen niks uitmaken (verbinding zal wel ongebalanceerd blijven).
            Maar hoe je het aansluit met deze kabels is mij een vraag.
            (Twee van de Procab CAB724 van mixer naar crossover maar dan?)
            Je zal volgens mij namelijk 4 van dit soort kabels (XLR Female > XLR Male) moeten hebben om de twee versterkers op de crossover aan te kunnen aansluiten.
            Wat Vetigo zegt, heb ik geprobeerd maar dan klinken de subs heel raar en pakken de tops ook de lage tonen.
            Zie opmerking van ronennieshow.
            Last edited by BT-Studio; Thursday-26-01-2017, 13:49.

Comment

Ik heb het zo aangesloten: (crossover heeft jack plugs (dbx 223s).
              De 2 high outputs van de crossover naar de top versterker, en de 2 Low/mid outputs van de crossover naar de sub versterker.

mixer > 2x http://www.bax-shop.nl/jack-kabels/p...t-details.html > Crossover > 4x http://www.bax-shop.nl/xlr-jack/proc...t-details.html > hoog/laag Versterkers

Dit moet toch goed zijn?

mvg

Comment

Ah, ok.
                Ja dan kun je met jack naar xlr male.
                Boel correct instellen en zou moeten werken.

Comment

Ik heb het zo aangesloten: (crossover heeft jack plugs (dbx 223s).
                  De 2 high outputs van de crossover naar de top versterker, en de 2 Low/mid outputs van de crossover naar de sub versterker.

mixer > 2x http://www.bax-shop.nl/jack-kabels/p...t-details.html > Crossover > 4x http://www.bax-shop.nl/xlr-jack/proc...t-details.html > hoog/laag Versterkers

Dit moet toch goed zijn?

mvg

Misschien niet geheel onbelangrijk maar wat voor speakers gebruik je ?? merk en type graag.

Comment

Misschien niet geheel onbelangrijk maar wat voor speakers gebruik je ?? merk en type graag.
                    deze speakers heb ik in m'n bezit:

2x jb systems 600w rms http://media.djmania.net/manuales/pdf/653.pdf
                    4x http://www.eurobaltronics.com/files/...usermanual.pdf
                    Last edited by Tiemess; Thursday-26-01-2017, 15:02.

Comment

Wat bedoel je met raar klinken, vervormen ze?
                      Klinken ze 'raar' op hoog vermogen of ook als ze zacht staan
                      Dat de tops ook lage tonen weergeven is normaal, de subs geven ja alleen het sub laag<100hz weer, je kan proberen de frequentie om hoog te draaien, de subs gaan tot ca 300hz volgens opgave handleiding, ik zou echter max 150hz gaan, heb je aan de achterkant de schakelaars allemaal goed staan 2way stereo, LF sum op normal, Crossover op 1x

Comment

dat de tops ook laag pakken klopt omdat het een NL2 speakon aansluiting heeft en geen bi-amp optie. hiermeer wordt het intern niet gescheiden als ik het goed heb. Ik weet niet of je tops ook NL4 speakon ondersteund. Mogelijk moet je op de crossover van de high het laag uitfilteren.

Comment

Originally posted by Ampli View Post
                          Wat bedoel je met raar klinken, vervormen ze?
                          Klinken ze 'raar' op hoog vermogen of ook als ze zacht staan
                          Dat de tops ook lage tonen weergeven is normaal, de subs geven ja alleen het sub laag<100hz weer, je kan proberen de frequentie om hoog te draaien, de subs gaan tot ca 300hz volgens opgave handleiding, ik zou echter max 150hz gaan, heb je aan de achterkant de schakelaars allemaal goed staan 2way stereo, LF sum op normal, Crossover op 1x
                          Uit de sub komt nauwelijks geluid.. Misschien dat het aan de instellingen ligt.

Bij de mixer heb ik het zo
                          Input: Line in 3/4
                          Output: Main out

Dit klopt wel neem ik aan?

Morgen weet ik meer, bedankt!

Comment

dat de tops ook laag pakken klopt omdat het een NL2 speakon aansluiting heeft en geen bi-amp optie. hiermeer wordt het intern niet gescheiden als ik het goed heb. Ik weet niet of je tops ook NL4 speakon ondersteund. Mogelijk moet je op de crossover van de high het laag uitfilteren.
                            In de handleiding staat dat ik speakeraansluiting 4 polig moet hebben van 2.5mm dik, die heb ik. Er zit in de speaker inderdaad geen filter. Ik ga het morgen eens uitproberen.

Bedankt iig!

Comment

Wat gebruik je als ingangs signaal?
                              Het beste kan je een cd speler nemen, deze evt aansluiten op de tape in, hier zit verder niks tussen en gaat het signaal rechtstreeks naar de crossover en speaker, een cd zal ook veel laag hebben afhankelijk van de muziek
                              Hoe ver stuur je de versterkers aan, alleen groene mag branden , geel mag sporadisch aan
                              Het beste is groen met geel sporadisch, gaat geel aan dan gain van de versterker iets terugdraaien tot geel uitblijft uitblijft en het geluid uiteraard niet vervormt!!!
                              Evt de gain van de dbx iets meer opendraaien
                              Last edited by Ampli; Thursday-26-01-2017, 16:06. Reason: Led hebben andere funtie

Comment

Working...
                              X