Announcement

Collapse
No announcement yet.

wat voor geluid set voor in een de garage? "Stille kroeg"

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• wat voor geluid set voor in een de garage? "Stille kroeg"

Goeie dag,

Om maar met de deur in huis te vallen, het gaat om een budget van rond de €1000. Wil graag 2 boxen hebben en misschien een subwoofer voor wat diepere klanken. Is trouwens voor een garage met een bar. De garage afmetingen zijn L8m x B4m x H2,5m. We hebben nu 2 skytech boxen en een mengpaneel die kosten toen der tijd €400 maar vielen tegen wat voor geluid die produceren. Wil graag een set die goed op mekaar afgestemd is met een leuk bas geluid. zoek eigenlijk een complete set 2 boxen en mengpaneel ( plus mischien een sub). Heeft iemand wat tips voor mij want ik snap er zelf niet veel van. De muziek die we veel draaien is heavy metal en dance muziek.

mvgr Durk

Wat bedoel je met het geluid valt tegen?
    Gaan niet hard genoeg? Klinken niet mooi? Etc
    Mengpaneel zal niet het probleem zijn. Neem aan dat de muziek via laptop oid word afgespeeld
    Je kan bv gaan voor: http://www.bax-shop.nl/speakerset/da...set-met-kabels
    Of : http://www.bax-shop.nl/speakerset/de...luidsprekerset
    Of 2 van deze: http://www.bax-shop.nl/actieve-fullr...#specificaties

Goede kwaliteit zal duurder worden

Je kan uiteraard ook altijd in de winkel gaan luisteren en zelf beoordelen wat bevalt
    Last edited by Ampli; Saturday-28-01-2017, 17:18.

Comment

De boxen klinken vrij schel dit krijgen we ook niet helemaal goed. En het mengpaneel / versterker heeft zijn beste tijd gehad die begint te haperen. Mengpaneel is een skytech STM 3015 en boxen zijn skytech SM10 500w. Die heeft weinig tot geen diepe klanken en komt niet veel volume uit. Hoop dat je hier genoeg info aan hebt

Comment

Dat mengpaneel is inderdaad niks
        Hoeveel kanalen heb je nodig
        Last edited by Ampli; Saturday-28-01-2017, 19:05.

Comment

Dap clubmate 2 set en je bent klaar. Klankmatig velen malen beter dan de eerste twee opties. Zal wat dieper gaan dan de 3e optie.

Comment

2 goeie 2de hands Mackie srm 450's zal ook zeer goed doen.

Daar komt wel erg veel full range geluid uit. Natuurlijk is een sub beter maar als je misschien later nog wilt investeren zijn de mackies wat beter.

Maar ja als u een kleine locatie heeft is een dap clubmate 2 ook erg leuk.

succes!

Comment

Het gaat hier om een vaste en simpele installatie... niks uitbreiden!

Comment

Heb het liefst wat kleinere speakers dit ivm ruimte een sub zou ik onder de bar kwijt kunnen. Heb wat reviews gelezen over de dap 2 set maar daar is niet iedereen tevreden over de klanken die het produceert.
                Last edited by garyperke; Sunday-29-01-2017, 11:51.

Comment

Ik denk dat je beter eens kan gaan luisteren naar diverse sets, ook kan je eens proberen om een zwaardere versterker op de skytec boxen te zetten, je mengpaneel levert 2x 120w de boxen zijn 500w
                  Heeft niemand in je omgeving een zwaardere versterker die je kan lenen en uitproberen

Comment

Even snel lezende door de reviews op bax lees ik enkel tevreden reacties. Met een dergelijk budget moet je geen top geluid verwachten. Inderdaad is luisteren de beste optie.

Echter ben ik altijd een voorstander voor een losse sub. Zo is de klank ook nog goed in balans bij lagere volumes.

Comment

Bedankt voor de info zal eens gaan luisteren :D

Comment

Originally posted by Ampli View Post
                        Ik denk dat je beter eens kan gaan luisteren naar diverse sets, ook kan je eens proberen om een zwaardere versterker op de skytec boxen te zetten, je mengpaneel levert 2x 120w de boxen zijn 500w
                        Heeft niemand in je omgeving een zwaardere versterker die je kan lenen en uitproberen
                        Is wel een goed idee andere versterker en dan een losse sub erbij scheelt ook geld. Op de versterker zitten een tv, radio en computer aangesloten. En als er een feesje is sluit ik een 3e box op de set aan voor muziek buiten. Wat zou je me aanbevelen?

Comment

Originally posted by stefke96 View Post
                          Het gaat hier om een vaste en simpele installatie... niks uitbreiden!
                          "Maar ja als u een kleine locatie heeft is een dap clubmate 2 ook erg leuk."

Originally posted by garyperke View Post
                          Heb het liefst wat kleinere speakers dit ivm ruimte een sub zou ik onder de bar kwijt kunnen. Heb wat reviews gelezen over de dap 2 set maar daar is niet iedereen tevreden over de klanken die het produceert.
                          Als u een compact systeem wilt, in uw budget, is de 2.1 dap soundmate II uw beste keuze lijkt mij...

Of u moet 2 RCF NX L-44A kopen maar dat is 5000 euro zonder sub

Wat ook misschien dan wat voor u is is een bose setje, Bose L1 Compact (1000euro p.s)

Of:

LD Systems Maui 11 Mix (545 euro p.s.). Heb zelf eens wat LD systems spul gehad daar was ik wel te vrede mee. Had bijv. een 8" coaxial vloer monitor, die ging wel erg hard voor een 8"!

Succes

Comment

Zoals ik zei boxen gaan luisteren, voor mengtafel evt deze: http://www.bax-shop.nl/dj-mixer/dap-core-beat-dj-mixer
                            Kan je in totaal 6 apperaten op aansluiten en ook nog de speaker buiten apart afstellen
                            Last edited by Ampli; Monday-30-01-2017, 06:05.

Comment

Working...
                            X