Announcement

Collapse
No announcement yet.

Advies voor (2.1) set voor keyboard, kleine tot medium gigs.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Advies voor (2.1) set voor keyboard, kleine tot medium gigs.

Ik ben op zoek naar een betere set dan ik nu heb:
    Yamaha keyboard, met microfoon voor zang via het keyboard, en een Peavey KB-3 keyboardversterker.

Deze set wordt gebruikt voor oefenen in de huiskamer, maar ook voor kleine to middelgrote optredens
    (denk aan party van 50 man, begeleiden van een zangkoor in een zaaltje, dat soort dingen).
    De geluidskwaliteit heeft zijn beperkingen:
    - met de KB3 kan ik alleen mono weergeven, afstraalgedrag is ook beperkt (1 kast die op de grond staat), daarmee verlies ik veel aan ruimtelijke weergave van het keyboard geluid
    - geen lekkere sound door het hele frequentie bereik: KB3 gaat niet echt lekker laag, ook niet sprankelend hoog...

Een upgrade zou moeten bestaan uit minimaal een stereo set, maar wellicht 2.1, portable, en voldoende vermogen.
    Ik heb gekeken naar monitor sets, maar heb geen idee of dat een goede oplossing is..

Tips, liefst van keyboardspelers, zijn van harte welkom !

clubmate 2?

Comment

Originally posted by stefke96 View Post
      clubmate 2?
      veel te groot..

Comment

50 man een 2.1 setje kom je toch al snel op dit formaat.
        heb zelf een clubmate 2 set voor de kleine dingetjes (tot 30/40) personen, maar dan houd het ook op.

Comment

2x de Yamaha DXR 12 actieve luidspreker.

Comment

Originally posted by WoodenHenry View Post
            2x de Yamaha DXR 12 actieve luidspreker.
            Ook veel te groot, ik zoek een alternatief voor mijn mono Peavey amp. Deze voldoet qua volume uitstekend voor mijn toepassingen (zoals begeleiden van een zangkoortje)
            Alleen ben ik dus op zoek naar een beter (stereo) geluid met fatsoenlijke bas ondersteuning.

Comment

Heb je al naar de HK Audio Lucas Nano 600 gekeken?

Een grote fuif kan je er niet mee geven, maar een keyboard versterken zal er zeker mee lukken.

Comment

Originally posted by larsholm View Post
                Heb je al naar de HK Audio Lucas Nano 600 gekeken?

Een grote fuif kan je er niet mee geven, maar een keyboard versterken zal er zeker mee lukken.
                Die zal dan ook wel te groot zijn. :mad:

Comment

Originally posted by larsholm View Post
                  Bedankt voor de tip, dat is inderdaad een leuke set. Zoiets is qua formaat wel wat ik zoek.
                  Deze set is wel erg uitgebreid, en dus prijzig, ik heb in de praktijk bijv. zelden meer dan 1 ingang nodig (mic via het keyboard),
                  en ik heb al een kleine 4 kanaals Behring mixertje.
                  Ik ga eens kijken of ik deze set ergens kan beluisteren..

Comment

Wen maar aan de prijs iets kleins dat voor ca 50 man geschikt is kost dit al snel, persoonlijk zou ik met 1 sub en top niet eens 50 man aandurven, op zn minst 1 sub en 2 tops
                    Zo uitgebreid is deze set niet eens, redelijk normaal om 2 ingangen te hebben bij dit soort sets.
                    Je zit dan toch al snel rond de 1500 euro

Comment

Ook het 10 inch subje voor 50 man is wel erg karig.

Comment

Originally posted by Ampli View Post
                        Wen maar aan de prijs iets kleins dat voor ca 50 man geschikt is kost dit al snel, persoonlijk zou ik met 1 sub en top niet eens 50 man aandurven, op zn minst 1 sub en 2 tops
                        Zo uitgebreid is deze set niet eens, redelijk normaal om 2 ingangen te hebben bij dit soort sets.
                        Je zit dan toch al snel rond de 1500 euro
                        De genoemde nano set heeft volgens mij 2 tops, je kunt ze weliswaar bovenop elkaar klikken, maar ook li/re gebruiken.
                        Dat 50 man idee is wel een eigen leven gaan leiden in dit draadje: denk aan een buurtzaaltje met 4 of 5 tafels of zo,
                        Mijn Peavey kastje trekt dat ook gemakkelijk, maar geen geweldige spreiding en kwaliteit, volume is wel genoeg.
                        Is natuurlijk anders dan een 50 man houseparty..

1500 euro vind ik nog steeds fors, hoewel veel van de prijd waarschijnlijk in de compactheid van het design zit.
                        Ter vergelijk: voor een soortgelijk bedrag heb ik een PA setje in elkaar gezet 2 x 150W toppen en 2 x 300W subs, plus 2 versterkers, 1 mixer en een aktief filter.
                        De speakerkasten wel zelf gebouwd.

Comment

Ik kan zelfs voor 500 euro een zelfbouw set maken, maar of het klinkt...

Comment

Anders eens luisteren naar de bose l1 vanaf 999
                            Heb ik 2x in een cafe gehoord, in die setting waren ze niet verkeert, keyboard,gitaar,zang via 1 kolom, klonk ruimtelijk voor 1 toren, en zal in jouw geval dus ook wel goed zijn
                            Last edited by Ampli; Thursday-23-02-2017, 19:32.

Comment

Originally posted by Ampli View Post
                              Anders eens luisteren naar de bose l1 vanaf 999
                              Heb ik 2x in een cafe gehoord, in die setting waren ze niet verkeert, keyboard,gitaar,zang via 1 kolom, klonk ruimtelijk voor 1 toren, en zal in jouw geval dus ook wel goed zijn
                              dat is mooi spul !
                              Ik ga eens kijken of er een demo mogelijk is in 1 of andere muziek zaak..

Comment

Working...
                              X