Announcement

Collapse
No announcement yet.

DAP soundmate 1 of Alecto PAS 350?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• DAP soundmate 1 of Alecto PAS 350?

De titel zegt alles, wat zouden jullie kiezen/adviseren?
    Ik begin met feestjes draaien en wil een groep tot ongeveer 100 man kunnen entertainen (laten dansen).
    Andere suggesties zijn ook welkom, alleen maximale budget is 500-700 euro.
    (geeft dus aan dat ik geen geld heb voor de veel betere JBL , Mackies, etc.)

Zou je dan niet voor een B-stock club mate 2 gaan ipv een club mate 1? Zit je ook nog binnen jouw budget. Alecto ken in alleen van de portofoons dus ik zou niet weten hoe die klinken. Dus als ik jou was zou ik gewoon gaan luisteren en dan kiezen wat je het meest bevalt.

Als je nog 20 euro bij legt (dus dan wordt t 720 euro) heb je wel een goed merk. Ik denk dat je goedkoper uit gaat komen omdat dit soort speakers gewoon langer mee gaan. En ze gaan ook hard zat ;) De ZLX-12P zijn naar mijn mening trouwens echt veel beter dan de club mates.

Comment

Ik had het over soundmate, geen club mates.. (was een tweedehands set met subwoofer maar is inmiddels al weg)
      Meer over de alecto vind je hier:
      Bekijk op Lenco.com het aanbod platenspelers, radio's, speakers, stereo sets en meer. Lenco is al meer dan 75 jaar een begrip in Europa. Bezoek onze webshop via Lenco.com.

Ik heb het kleinere broertje (PAS 300) beluisterd en was best onder de indruk van het geluid en het volume.
      Voordeel is het het echt makkelijk mee te nemen is.
      Maar omdat ik op het web zo weinig tegenkom twijfel ik.

Ik ben dus wel op zoek naar een set met subwoofer voor dat budget (en ja, ik kan het wel ietsjes oprekken maar geen 1000 euro of zo)

Comment

de prijs op die site klopt trouwens niet...is adviesprijs van alecto.

Comment

en dit?
          De CPX 1510 is een zeer volledige geluidsset welke bestaat uit twee topkasten en een krachtige subwoofer. Deze kant-en-klare set komt tot zijn recht voor mobiele toepassingen waar kwaliteit vereist is.

of dit

Reloop komt met zijn eerste speakerset: de Groove Set 12. Dit compacte en makkelijk te vervoeren PA-systeem bestaat uit een 12 inch woofer en twee speakers met vier vier inch drivers en heeft een totale kracht van 3200 watt.

Comment

of toch maar zelf een set samenstellen van 2x behringer B112D + een . behringer subwoofer. Ik zie door de bomen het bos niet meer :???::oops:

Comment

Oh excuus, de soundmate kon ik bij bax niet vinden. Daarom dacht ik dat je de clubmate bedoelde..

Ik had inderdaad die link gevonden, maar verder eigenlijk geen andere interessante info zoals reviews kunnen vinden. Persoonlijk zou ik ook niet aan die behringers gaan beginnen, mijn ervaring met behringer is namelijk dat het heel snel kapot gaat als je het teveel belast.

Ik heb het idee dat je per se een subwoofer wil. Waarom eigenlijk? Kun je wat meer vertellen over de toepassing?

Vooralsnog denk ik dat de ZLX's de beste optie zijn.

Comment

Ik wil op feesten tot 100-150 man trance, disco, en populair gaan draaien.
                Ik heb diverse systemen beluisterd met en zonder subwoofer en vind het met subwoofer een stuk beter en ook imposanter klinken.

Comment

Ik las juist reviews dat de behringers een prima prijs-kwalitiverhouding hebben, skytec spul wil ik echt niet maar ik hoef ook geen top of the line te hebben.
                  Wat bedoel je met teveel belasten: vaak gebruiken of teveel vermogen er op zetten?
                  Ik zal niet wekelijks draaien, hooguit een keer per maand of zo. Als ik vaker ga draaien koop ik wel een betere set ;)

Comment

Voor het geld is Behringer inderdaad oke... Maar bedenk even dat het niet veel kost dus dat het dan ook niet zoveel zal kunnen. Vooral in de kwaliteit van het geluid ga je het horen. Daarnaast gaat het geluid ook vrij snel vervormen. En inderdaad, skytec moet je niet aan beginnen. Met teveel belasten bedoel ik er teveel vermogen doorheen jagen.

Mijn punt benoem je nu eigenlijk al. Als je vaker gaat draaien dan koop je wel wat beters. Je kan denk ik het beste meteen iets goeds kopen zodat je dat later aan kan vullen. Voor een woonkamer heb je namelijk, tenzij je echt topjes koop (dus geen fullrange), echt geen subwoofer nodig. 50Hz is namelijk laag zat. En dat zeg ik omdat ik al 4 jaar draai op bruiloften, 50 jaar feesten, huisfeesten van studenten enzovoort. Dan kan je beter die ene keer in het jaar dat het echt nodig is of wanneer je op een wat groter feest draait een goede sub huren zodat je echt hard en laag kunt. De meeste goedkopere subs halen de lagere frequenties namelijk wel, maar zo zacht dat je het eigenlijk (bijna) niet hoort. Koop dan later een of twee subs in plaats van een complete set. Dan ben je met een investering van 500 - 600 euro weer klaar voor een paar jaar en hoef je geen set van 1500 euro te kopen.

Dit is eigenlijk alles wel wat ik er over kan zeggen. Ik ken de alecto's en de soundmates niet. Een kennis van mij heeft een clubmate 2 en dat klinkt voor t geld prima. Die zou je nog (al dan niet B-stock) kunnen aanschaffen. Echter heb ik het idee dat je nu wil gaan voor die Behringer set. Het beste kun je gewoon gaan luisteren en vergelijken. Dan weet je ook wat je ervan kan verwachten.

Comment

Ik heb nog echt geen beslissing genomen en neem je advies ook ter harte. Ik ben wel vastberaden dat ik een sub wil, aangezien ik ook buiten wil kunnen draaien en de diepe bassen belangrijk vind en veel gebruik in mijn mixen.

Ik heb me even verdiept in die EV's en dat ziet er wel serieus goed uit. Ik schrok me alleen een hoedje toen ik de prijs van de sub zag, dan ga ik mijn budget zo'n beetje moeten verdubbelen en dat wil ik echt niet.

Misschien dat ik dezelfde truuk uithaal als ik in mijn studio gedaan heb: daar heb ik twee KRK's rokit RP5 staan en die heb ik wat meer laag gegeven door een sub uit een logitec setje erbij te zetten. Klinkt erg mooi en geeft net dat beetje extra laag wat ik zoek. (ik ben echt verbaasd dat dat woofertje met die KRK's mee kan komen trouwens maar dat terzijde)

Dan zou ik dus voor die EV's kunnen gaan en er een goedkope(re) sub bijzetten van bijvoorbeeld Devine, DAP of Ibiza.
                      Vind je dit een gekke gedachtegang?

Comment

Dat kan je doen. Houd wel even in je achterhoofd wat ik je heb verteld over goedkopere subs... Wat ik dan in jouw geval zou doen is het volgende: Bestel eerst 2x die ZLX en luister daar eens goed naar. Luister er wat nummers op. Vergelijk het anders ook even met jouw krk setup. Veil niet meteen de eerste dag je oordeel. Maar geef het een paar dagen tijd. Als je nou echt denkt dit is waardeloos bestel dan die sub. Als je bij bax besteld heb t meestal de volgende dag al in huis dus als je deze actie ruim voor een feest doet moet dat geen probleem zijn.

Comment

ok, dank, ik ga er nog wat nachtjes over slapen.
                          Zijn er trouwens geen andere meningen?

Comment

Heb hier nog een passieve dap soundmate 2 mk2 set staan die weg mag.
                            Neem hier een 4-kanaals amp bij met dsp en je bent klaar! Heb er ook nog goede presets voor ;)

Voor meer info pb!

Comment

Working...
                            X