Announcement

Collapse
No announcement yet.

Speaker op subwoofer of op tripod

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Speaker op subwoofer of op tripod

Hallo allemaal, ik heb een vraagje. In welke situatie is het handiger om speaker op subwoofer te plaatsen (met een distance bar) en in welke situatie is het handiger om speaker op tripod te plaatsen? Als ik de speaker op subwoofer plaats kan ik de subwoofer met dat speaker erop op de podium plaatsen? Of hoe zit dat? Ik vind het hewoon interresant om te weten. Alvast bedankt

Hallo,

Ik denk dat wat jij het handigste vind.
    Zijn geen regels voor ook niet wat beter of slechter is.
    Wat ik vind is dat een tripod statief meer ruimt in neemt en ook minder mooi uitziet.

De speaker dmv. distance bar op de sub kan vaak maar tot een bepaalt gewicht(statief ook)
    De regel is de top speaker moet wel lekker op hoogte staan zodat het hoog geluid over het publiek heen kan.

Dus meer een uiterlijke gezicht punt dan regels.

De sub op podium heeft voordeel en nadeel, het handigst is om uit te proberen.
    voordeel: blijft meestal schoner dan tussen publiek
    nadeel: koppelt minder met de vloer en meer feedback gevoelig.

Optimaal opstellen en uitrichten van je P.A. Line arrays, end fire arrays, speaker management systemen

Groet Marten
    Last edited by Fantasie Verhuur; Thursday-10-08-2017, 19:52. Reason: link is verwijderd

Comment

Eens met de vorige spreker voor wat betreft de persoonlijke voorkeur.
      Die van mij is echter anders. Het plaatsen van top op sub beperkt m.i. de mogelijkheden; je kunt de een dan niet verplaatsen zonder de ander.
      Ik heb de tops dus op statieven. Dan kan ik de subs kwijt waar dit het beste uitkomt (mits de kabeltjes lang genoeg zijn uiteraard).
      De tops zijn bovendien aan de zware kant voor paaltjes, maar vormen geen probleem voor de, stevige, statieven.

Comment

Persoonlijk vind ik het fijner om de tops op de subs te zetten, mijn subs staan op karretjes met wielen,
        Ik kan de sub met toppen dus makkelijk verplaatsen.
        De statieven hebben namelijk ook nog eens veel meer ruimte nodig en zijn gevoeliger voor omduwen

Comment

Working...
        X