Announcement

Collapse
No announcement yet.

subwoofer maakt tikkend geluid

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• subwoofer maakt tikkend geluid

hallo.
    ik heb sinds 23 juni een behringer b1200d-pro.
    sinds zaterdag hoor ik een tikkend geluid uit de basspoort komen het geluid klinkt als een tikkende transformator. nu is mijn vraag of dit schadelijk kan zijn voor mijn subwoofer? en wat ik er aan kan doen

Geen router, modem of computer met wi-fi, dergelijks te dicht bij de speaker staan? Dat kan zo'n soort geluid veroorzaken.

Sowieso klinkt het niet als iets wat je wilt horen uit je speaker. Stond de speaker de hele tijd op dezelfde plek? Krijgt ie de tijd om warm worden voor het vol open draaien? Doe je netjes het volume dicht bij het aan en uitzetten? Probeer een ander stopcontact. Probeer een andere input. Probeer een andere kabel. Probeer een andere kamer.

Uiteindelijk kan er altijd iets kapot natuurlijk. Een weerstandje of verzin maar iets. Mocht je er last van blijven houden dan zou ik met Bax, mag aannemen
    dat je 'm hier gekocht hebt, contact opnemen. Het ding is pas drie maanden oud.

Groeten,

Comment

Wat moet er warm worden bij een subwoofer?

Comment

Originally posted by stefke96 View Post
        Wat moet er warm worden bij een subwoofer?
        Actieve subwoofer. Dus met ingebouwd versterker (en genoeg spul wat warm kan worden).
        Maar inderdaad opwarmen? Tis geen auto :D
        Ben verder ook benieuwd hoe een 'tikkende transformator' klinkt. Nooit gehoord.

Comment

ik heb wel een laptop met wifi 2 meter van de subwoofer af staan en ik doe altijd eerst de volume dicht en dan zet ik hem uit. ik heb de subwoofer in mijn slaapkamer dus ik heb hem alleen vol open op feestjes en met feestjes heb ik hem 10 minuten op een normaal volume en dan pas hard een ander stopcontact heb ik nog niet gebrobeerd en andere kabels voor de subwoofer heb ik niet. ik ben er ook achtergekomen dat als ik de subwoofer aan zet dat ik het geluid pas na 5 seconden hoor. als ik de subwoofer een hele dag heb aanstaan wordt de achterkant heel warm
          Last edited by robinkampman; Wednesday-30-08-2017, 21:46.

Comment

Originally posted by BT-Studio View Post
            Actieve subwoofer. Dus met ingebouwd versterker (en genoeg spul wat warm kan worden).
            Maar inderdaad opwarmen? Tis geen auto :D
            Ben verder ook benieuwd hoe een 'tikkende transformator' klinkt. Nooit gehoord.
            een tikkende transformator klinkt net of er kortsluiting in de transformator is

Comment

Originally posted by maurits View Post
              Geen router, modem of computer met wi-fi, dergelijks te dicht bij de speaker staan? Dat kan zo'n soort geluid veroorzaken.

Sowieso klinkt het niet als iets wat je wilt horen uit je speaker. Stond de speaker de hele tijd op dezelfde plek? Krijgt ie de tijd om warm worden voor het vol open draaien? Doe je netjes het volume dicht bij het aan en uitzetten? Probeer een ander stopcontact. Probeer een andere input. Probeer een andere kabel. Probeer een andere kamer.

Uiteindelijk kan er altijd iets kapot natuurlijk. Een weerstandje of verzin maar iets. Mocht je er last van blijven houden dan zou ik met Bax, mag aannemen
              dat je 'm hier gekocht hebt, contact opnemen. Het ding is pas drie maanden oud.

Groeten,
              ik heb wel een laptop met wifi 2 meter van de subwoofer af staan en ik doe altijd eerst de volume dicht en dan zet ik hem uit. ik heb de subwoofer in mijn slaapkamer dus ik heb hem alleen vol open op feestjes en met feestjes heb ik hem 10 minuten op een normaal volume en dan pas hard een ander stopcontact heb ik nog niet gebrobeerd en andere kabels voor de subwoofer heb ik niet. ik ben er ook achtergekomen dat als ik de subwoofer aan zet dat ik het geluid pas na 5 seconden hoor. als ik de subwoofer een hele dag heb aanstaan wordt de achterkant heel warm

Comment

Is het tikkende geluid afhankelijk van de geluid sterkte?
                Haal alle kabels er uit behalve de voeding zet hem aan en luister dan eens.
                Volume eerst geheel dicht en daarna geheel open, geeft dat verschil.
                Word hij dan ook erg warm.

Komt het geluid uit de speaker dus door beweging van de conus zelf.

Ik adviseer om toch een technicus te laten kijken, lijkt met niet goed.

Marcel.

Comment

Originally posted by superfly View Post
                  Is het tikkende geluid afhankelijk van de geluid sterkte?
                  Haal alle kabels er uit behalve de voeding zet hem aan en luister dan eens.
                  Volume eerst geheel dicht en daarna geheel open, geeft dat verschil.
                  Word hij dan ook erg warm.

Komt het geluid uit de speaker dus door beweging van de conus zelf.

Ik adviseer om toch een technicus te laten kijken, lijkt met niet goed.

Marcel.
                  hallo marcel
                  het geluid kwam niet uit de speaker het kwam uit de versterker die achter in de subwoofer zit.
                  het is heel raar want het geluid is vandaag verdwenen.

Robin

Comment

Anders kan je eens een mailtje sturen naar de baxshop klanten dienst (of ze bellen) en vragen of zij hem is kunnen na kijken ( idk of bax dit doet) of naar de fabriek terug sturen voor eens na te kijken, Het is wel mogelijk dat je zelf de transport kosten moet betalen en mogelijke vervang stukken.

Comment

Originally posted by NickerdeNick View Post
                      Anders kan je eens een mailtje sturen naar de baxshop klanten dienst (of ze bellen) en vragen of zij hem is kunnen na kijken ( idk of bax dit doet) of naar de fabriek terug sturen voor eens na te kijken, Het is wel mogelijk dat je zelf de transport kosten moet betalen en mogelijke vervang stukken.
                      bedankt voor je reactie.
                      het geluid is al verdwenen.

Comment

vandaag ging ik weer luisteren en ik hoor het geluid weer het lijkt dat het geluid weg is als de subwoofer warm is

Comment

ik denk dat je dan best ff contact opneemt met de site / persoon van wie je hem hebt gekocht :p
                          ff laten nakijken best.

Comment

Working...
                          X