Announcement

Collapse
No announcement yet.

aansluiten actiieve EV zlx12 tops met passieve subs?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• aansluiten actiieve EV zlx12 tops met passieve subs?

Ik draai binnenkort op een feest waar ik mijn actieve topsetje, 2 x EV zlx12 wil ondersteunen met wat extra bas. Hiervoor heb ik 2 passieve subs en een Peavy eindversterker (een PV900, met alleen een low pass en high pass). Mijn vraag is hoe ik dit kan aansluiten? Mijn mengtafel/speler is de Pioneer XDJ-RX. Ik weet dat actieve subs eerst worden verbonden met de mixer en vanuit de actieve subs de tops worden doorverbonden. Maar hoe werkt dit als je versterker plus passieve subs hebt en actieve topjes?
    Bij voorbaat dank!
    Bram.

Crossover

Code:
    Mengpaneel -> crossover -> actieve toppen
                            -> versterker voor subs
    Peter
    Last edited by pboosten; Thursday-31-08-2017, 10:50. Reason: ASCII art toegevoegd

Comment

Originally posted by pboosten View Post
      Crossover

Code:
      Mengpaneel -> crossover -> actieve toppen
                              -> versterker voor subs
      Peter
      Dank! Kan het ook zonder crossover? Ik weet dat de Peavy PV900 een low en high uitgang heft, maar ik heb geen idee of je een al versterkt signaal naar een actieve top kan voeren? Zou dit bv kunnen:

Mengpaneel -> PV900 - > subs
      |-----> zlx 12 (de actieve tops)

Comment

plaatje werkt niet helmaal, ik bedoel dat de subs EN de actieve tops achter de versterker zitten

Comment

Je kan ook eerst naar je tops gaat die heeft namelijk een DSP waarbij de crossover bepaald wordt. vandaar OUT naar je INput van je AMP die passief SUBS moet aansturen.

Comment

Originally posted by bpeper@gmail.com View Post
            ...dat de subs EN de actieve tops achter de versterker zitten
            Je hebt gelijk: aan de achterkant zitten low & high through outputs: die kopiëren het signaal wat er binnenkomt. Daar zou je je actieve toppen op kunnen aansluiten.

Bron

Peter

Comment

Kijk ff naar de handleiding op pagina 14 biamp stereo, van uit de jack high pass ga rechtstreeks naar de toppen
              De afgebeelde 2 de versterker zit ja ingebouwd in je toppen
              ( handleiding te vinden via link in bovenstaande reactie(bron)

Heb alleen het gevoel dat je versterker te weinig vermogen heeft om de toppen te kunnen bijhouden
              Last edited by Ampli; Friday-01-09-2017, 05:40.

Comment

Dank! Dus als ik het goed begrijp kan ik alles via de amp leiden, maar dan mis ik vermogen. Terwijl ik ook gebruik kan maken van de DSP op de zlx 12 (topjes) en daarvandaan naar de amp en de subs? Dus lijkt mij optie 2 dan het beste, toch?

Comment

Wat Ampli bedoelde is is dat je toppen veel meer lawaai produceren dan je Peavey. Je gaat geen vermogen op je Peavey missen als je je toppen doorlust.

Peter

Comment

Optie 2 dus, veel dank Peter en Ampli! En Vegito
                    Last edited by bpeper@gmail.com; Friday-01-09-2017, 10:47.

Comment

Working...
                    X