Announcement

Collapse
No announcement yet.

Advies subwoofer van Behringer

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Advies subwoofer van Behringer

Hallo,

Als leek op het geluidsgebied wil ik bij jullie forumleden ten rade voor een advies over een aankomende uitbreiding.
    Ik heb een set Behringer B210D actieve speakers, die ik uit wil breiden met een subwoofer. Hierbij zijn er wat vragen waar ik zelf geen antwoord op weet.

- is het zinvol om 2 subwoofers, Behringer B1200D, te kopen voor deze set?
    - of is het beter om voor 1 subwoofer in 15 of 18 inch te gaan; Behringer VQ1500D of VQ1800D?

Behringer Eurolive VQ1500D koop je bij Bax Music met 30 dagen bedenktijd. Voor 23:00 besteld = morgen in huis! We Support Your Stage

Behringer VQ1800D koop je bij Bax Music met 30 dagen bedenktijd. Voor 23:00 besteld = morgen in huis! We Support Your Stage

Ik ben zeer benieuwd naar jullie advies.

Groet,
    Job.

Ik denk dat je met 2x B1200D iets harder kan, maar die VQ1800D zal veel lager gaan dan de 12 en 15 inch. Een 18 inch is wat dat betreft wel veel lomper.

Als je al hard genoeg kan zou ik voor de 18 inch gaan omdat je dan lagere frequenties kan produceren.

Comment

Volgens de specs op bax-schop gaan ze even laag.
      Minimum frequentie: 60 - 79 hz

Comment

Oh, ik had niet naar de specs gekeken... Als dat klopt lekker voor die 12 inch gaan. Want die zijn denk ik veel makkelijker te vervoeren.

Comment

Nu zeggen specs ook niet alles. ;)
          Een hoofdtelefoon kan deze frequenties ook weergeven. :x
          Met welk volume welk frequentie wordt weergegeven en hoe nauwkeurig (zonder vervorming) staat er natuurlijk niet bij.
          Onze oren kunnen dit het beste beoordelen, gaan luisteren dus.
          Last edited by BT-Studio; Friday-08-09-2017, 09:51.

Comment

Dat is altijd het beste advies :)

Comment

ik heb ook een behringer b1200d en die subwoofer gaat heel hard er zit een hele lage bass in. ik gebruim ze in combinatie met de devine trono 10

Comment

Na een bezoek aan Bax heb ik besloten om voor de b1200D te gaan. Allen bedankt voor de adviezen en meedenken.

Comment

Working...
                X