Announcement

Collapse
No announcement yet.

Audio kwaliteit

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Audio kwaliteit

Ik ben sinds kort beetje begonnen met draaien op mn kamer, niet met per se de intentie om op feesten te gaan draaien. Maar heb tot nu toe mn muziek gedownload via youtube want student en geen geld. Alleen is dit volgens mij maar max iets van 128 kpbs. Heb er zelf niet zoveel verstand van, alleen er is me verteld dat als je hiermee op iets grotere speakers draait. Je dit gelijk hoort en je er je speakers mee kan opblazen. Mijn vraag was dus, wat voor kwaliteit heb je echt nodig? Hoe check je dit, en hoe doen de meeste mensen dit? Paar honderd nummers kopen lijkt me zo duur.

In ieder geval bedankt

MP3's zijn per definitie gecomprimeerd, en bij 128 Kbps mis je massa's hoge tonen, tov 320 Kbps. WAV of FLAC is ongecomprimeerd en daar mis je niets (tenzij bij het converteren van het medium naar dit bestandsformaat iets mis is gegaan). Je blaast daarmee geen luidsprekers op, maar het klinkt gewoon doffer (en dat is echt wel te horen). Ik zou MP3's onder 320 Kbps niet gebruiken.

Muziek kopen is eigenlijk echt wel gebruikelijk, dat gebeurde namelijk in het pré-internet tijdperk ook al ;)

Peter

Comment

Bedankt voor je reactie, dit helpt al een hoop. En over het kopen van muziek, ja daar heb je eigenlijk toch best wel gelijk in ;)

Comment

ik maak gebruik van spotify premium. als je student bent kost het €5,00 per maand

Comment

Dan komt gelijk het nadeel,
          Je kan maar beperkt muziek ofline gebruiken en eigenlijk de enigste waar je een 'beetje'' mee kan draaien is algoritm

Comment

Originally posted by robinkampman View Post
            ik maak gebruik van spotify premium. als je student bent kost het €5,00 per maand
            De muziek van spotify kan je toch enkel in spotify zelf gebruiken?

Comment

Originally posted by NickerdeNick View Post
              Offline beschikbaar maken noemen ze dat (je download inderdaad geen mp3 of zo).
              En voor de meelezers welke denken, hey handig (ik weet vs wil het alleen in eigen kamer draaien):

Comment

Originally posted by NickerdeNick View Post
                Spotify kan je wel gebruiken met algoriddim dj pro
                je kan dan zelfs gewoon op 2 decks 2 verschillende tracks draaien

Nog spannender je kan dit zelfs doen zonder je tracks offline beschikbaar te hebben.
                Tataaaaa zie hier de site van den leverancier zelf

Comment

Working...
                X