Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ekx 15 Sp of Elx 118 in combinatie met de ZLX 12p random disco en band

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ekx 15 Sp of Elx 118 in combinatie met de ZLX 12p random disco en band

Hoi,

Rare vraag misschien maar ik hoor graag wat de experts denken ;)

Ik heb nu 2 zlx 12p's en wil graag uitbreiden met 2 subwoofers. Nu zit ik te kijken naar de ELX 118 of ze EKX 15SP. Ze moeten naar zolder, dus de EKX 18SP is te zwaar elke keer.
    Nu de vraag, wat zouden jullie kiezen. Ik weet dat 18inch lager gaat maar de EKX heeft een grotere versterker en dsp.

De EKX heeft ook een M20 aansluiting, dat vind ik ook nog een voordeel. De prijs is dan wel weer hoger.. Kortom ik weet het niet meer.
    Help!

Groetjes,

Daniel

Hmm,

Nou ik heb de elx118 gekocht, maar ik krijg er geen mooi geluid uit. Het hele huis trilt maar hoor niks, met een beetje harder gaat het juist weer irriteren want dan komen er alleen maar een paar frequenties hoorbaar uit. Topjes klinken ineens enorm schel tot irritant aan toe. Nooit gehad met mijn oude basboxen.
    Schuif ik de elx118's een meter meer uit elkaar klinkt het weer heel anders. Om gek van te worden. Had hiervoor subjes van de c.o.n.r.a.d. van 15 inch van een paar honderd euro maar verlang gek genoeg weer naar die kastjes.

Zlx 12 topjes op een paaltje van een meter ongeveer elx 118 eronder.
    Iemand een idee om het te verbeteren?

Comment

Het afregelen / instellen van een dergelijk systeem zou ik sowieso niet thuis doen. Zeker als je wat 'kale' muren hebt en een relatief kleine ruimte, gaat het geluid als een gek reflecteren en weerkaatsen, waardoor je allerlei rare klankeffecten kunt krijgen. Idem voor de opstelling van de subs, die kunnen elkaar bij bepaalde positionering gaan uitdoven.

Idealiter zou je dit op een realistische locatie doen, bijv. regelen met de uitbater van een lokaal buurthuis of verenigingsgebouw met grote zaal. Als je dan eens een leuke korting overlegt voor de inhuur van je systeem willen de meesten daar vast wel aan meewerken en kun je een avondje rustig je gang gaan.

Comment

Komt bij dat een topje het liefst boven de hoofden van de luisteraars staat. Zeker bij de genoemde kastjes.
        Ook is plaatsing (zoals Rick al zij) zeer belangrijk.

Om je set in te stellen heeft een grote ruimte inderdaad de voorkeur, of buiten.
        Wil je de set helemaal goed instellen, dan kom je aan het meten met REW of SMAART (maar dat is wee een ander koek ;)).

Comment

Working...
        X