Announcement

Collapse
No announcement yet.

Platenspeler gekoppeld aan Sonos--> ongewenst geluid uit platenspeler

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Platenspeler gekoppeld aan Sonos--> ongewenst geluid uit platenspeler

Onlangs een nieuwe platenspeler (Marley, stir it up) aangesloten op mijn Sonos play 5. Het geluid dat uit de sonos speaker komt is uitstekend, maar er komt ook geluid direct 'van de naald' af. Ik wist wel dat er altijd iets van geluid van af zou komen, maar het is in dit geval zoveel dat het echt storend is.
    Komt dit doordat er een ingebouwde voorversterker in de platen speler zit? En wat zijn de mogelijkheden om dit te verminderen/voorkomen?

Alvast bedankt!

dit heeft niets met een ingebouwde voorversterker te maken, maar naar mijn inschatting puur met het mechanische geluid van de naald die door de plaat in trilling wordt gebracht. Je zou dit dan dus kunnen voorkomen door de platenspeler met een kap te gebruiken (deze wordt niet bijgeleverd vrees ik?)

Comment

Ben bang dat Fridge gelijk heeft.
      Pffff blij dat ik de vinyl tijdperk achter mij heb gelaten.

Comment

Wat ook kan is dat je naalddruk veel te hoog is. Als je de naald op de plaat zet en zakt deze ver in dan dien je het gewicht aan het eind van de arm iets naar achter te zetten. Als de naald te hard in je groeven staat beschadig je ook je vinyl. Naalddruk af stellen staat in de beschrijving van je draaitafel.

Een hele “ gekke” truuk om geen geluid van je naald te krijgen is op het af te spelen nummer gedeminiraliseerd water te spuiten. Klein beetje want je wilt geen waterballet. De naald zweeft nu over de plaat. Geluid is warmer en dieper, geen bijgeluiden via de naald meer.

Comment

Dank voor de reacties! Kon verder weinig vinden over dit probleem op internet (Ik zal toch niet de enige zijn met dit probleem?), maar dat het een puur mechanisch geluid is klinkt aannemelijk. Heb de naald druk zo laag mogelijk proberen te zetten, maar dit heeft geen effect. Een stofkap zit er bij deze speler helaas niet bij, dus dit is ook geen oplossing.
          Het watertrukje lijkt me helaas ook niet echt een gewenste oplossing bij het regelmatig afspelen van platen, al is het wel inventief :).
          Zou het inspelen van de naald nog iets uithalen of zal ik hem toch maar omruilen voor een exemplaar met stofkap?
          In dat laatste geval, iemand tips voor een goede platenspeler met ingebouwde voorversterker?

Comment

Ik heb zelf de Stanton T55 usb,
            Stanton T55 USB koop je bij Bax Music met de laagste prijs garantie en 30 dagen niet goed geld terug garantie. Voor 23:00 besteld, morgen in huis!

Welleswaar geen stofkap erbij maar een super geluid, zowel digitaal via de usb als analoog via de tulp stekers.
            Via de meegelverde software kun je heel makkelijk je lp’s om zetten naar b.v. Mp3 bestanden.
            Bij deze tafel heb ik (nog) geen bijgeluiden gehoord die van de naald afkomen.
            Wordt geleverd met stofhoes, persoonlijk vind ik een kap minder handig, als deze openstaat en tijdens afspelen neerklapt....yep kras in je lp.

Comment

Working...
            X