Announcement

Collapse
No announcement yet.

Samson L612M

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Samson L612M

Beste Forumers,

Wellicht dat jullie mij verder kunnen helpen.

Ik heb een dus een 612m met een apart probleem. De speaker gaat aan, lampje brandt netjes groen ( geen Amp Fault) maar ik krijg er geen geluid uit. Speaker en hoorn zijn in orde.

Bekend probleem bij iemand?

Alvast bedankt!

Aangesloten op Line ingang (Hoe, waarmee)?
    Niveau (Level) wel opengedraaid?

Comment

Vanaf mengpaneel ( Yamaha mg 24/12 FX) naar xlr in Samson. Gebruikt overigens 2 Behringer b210D en 1 Samson db300a voor monitoring. De standaard procedure is mij wel bekent ( 10+ ervaring live sound) het gaat mij echter om de speaker. Signaal in os in orde wat mij verbaasd is dat het clip ledje gewoon oplicht bij volume %85 en hoger. Dit geeft dan een indicatie dat de amp gewoon functioneerd toch? wat blokkeerd het geluid dan vanaf de amp naar de speaker zelf? enig idee BT-Studio?

Comment

Originally posted by saawansowdagar View Post
        wat mij verbaasd is dat het clip ledje gewoon oplicht bij volume %85 en hoger. Dit geeft dan een indicatie dat de amp gewoon functioneerd toch?
        Yep.
        Originally posted by saawansowdagar View Post
        wat blokkeerd het geluid dan vanaf de amp naar de speaker zelf?
        Dan zal er wat los liggen tussen versterker en driver of een probleem met de eindversterker zijn.

Comment

Toevallig een idee waar ik naar zou moeten zoeken? De elco's zien der op het eerste opzicht goed uit ( geen lekkage, bollingen oid) Alle informatie is mooi meegenomen!

Comment

Als het niet in bekabeling (of connector / soldering) zit (ook tussen input pcb en ev) wordt het moeilijk zonder schema.
            Elco's verwacht ik niet. Eerder torren of wat er voor eindversterking wordt gebruikt.
            Last edited by BT-Studio; Thursday-16-11-2017, 14:19.

Comment

De amp is het zelfde als die van een db300A, toevallig een schema liggen?

Comment

Ah, ik zie dat er een beveiliging met relais in zit.
                Mogelijk dat die (of de LM7815 / LM7915) het hebben begeven.

Comment

Jij bent echt een hulp op dit moment, ik zal vanavond eens doormeten... geen schema voor mij?

Comment

Service manual
                    Succes ;)

Comment

Misschien een kneusige vraag, maar hoe meet ik deze het best door?

Comment

Als blauwe led niet brand zou je kunnen aannemen (aannsames zijn gevaarlijk) dat de relais niet word bekrachtigd.
                        Om zeker te weten dat het aan de relais ligt (blijft plakken of zijn ingebrand) kun je de schakel punten meten of signaal daar wel aankomt (of de schakelaars overbruggen).

Comment

Goedemorgen BT, het blauwe ledje werkte gewoon. Dus ik ben aan de slag gegaan met mijn multo en heb een aantal soldeerpunten nagelopen. Wat viel mij op, op een van de kleine mosfet's vanaf het middelste beentje een kabel was gesoldeerd direct naar de printplaat. Of dit zo hoort kon ik niet achterhalen. Dus moment van de waarheid! ik schakel de speaker in en BOEM, aan de bovenkant van de printplaat zit links een zwarte chip( deze is geknalt) met heel veel beentjes. Hoe noem ik dat ding en waar zou ik die kunnen krijgen?

Comment

:shock: Ik denk dat je er goed aan doet om hem naar iemand te brengen die er verstand van heeft.

Comment

Working...
                            X