Announcement

Collapse
No announcement yet.

10kw versterker aansluiten, hoe doe ik dat?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Hoe weet je wat een goede deal is, als je niet eens weet wat de "deal" doet?

Begin eerst eens met te vertellen wat voor subs en topje je hebt.
    Aan die vermogens hebben we niks.

Als je een crossover gaat aanschaffen, kijk dan naar een degelijke dsp/processor.
    Kan je veel meer mee dan een (vaak ook nog goedkope) analoge crossover.

Comment

Originally posted by stefke96 View Post
      Hoe weet je wat een goede deal is, als je niet eens weet wat de "deal" doet?

Begin eerst eens met te vertellen wat voor subs en topje je hebt.
      Aan die vermogens hebben we niks.

Als je een crossover gaat aanschaffen, kijk dan naar een degelijke dsp/processor.
      Kan je veel meer mee dan een (vaak ook nog goedkope) analoge crossover.
      Het gaat om een executie die ik voor de minimumprijs heb mee gekregen.

T24n toppen en B30 subs

Comment

TW audio heeft normaal enkel eigen processing en versterking.
        Om zomaar hier een crossover tussen te plaatsen is geen goed idee.

Comment

Originally posted by stefke96 View Post
          TW audio heeft normaal enkel eigen processing en versterking.
          Om zomaar hier een crossover tussen te plaatsen is geen goed idee.
          Dus jullie kunnen me niet verder helpen?

Comment

Bij dit soort exoten is achteraf verdiepen in de materie geen goed idee (en kan men vraagtekens bij de "deal" plaatsen).
            Originally posted by Schiepers View Post
            U lijkt verstand te hebben van de techniek.
            :oops: Ik red mij wel, maar als het je hobby (of werk) is doe je daar ook moeite voor. ;)

Comment

Originally posted by Schiepers View Post
              Dus jullie kunnen me niet verder helpen?
              In dit geval niet, nee.

Comment

Het is inderdaad zo dat TW audio eigenlijk met eigen versterkers en processoren werkt.
                Dit wil natuurlijk niet meteen helemaal zeggen dat dit niet op een andere manier te gebruiken is. Het word dan alleen wel wat lastiger,

Als ik dan lees dat je zelfs niet echt weet hoe je de versterker aan moet sluiten op het stroom net en op de mixer dan vraag ik me wel af of je hier zelf mee aan moet gaan kloten.
                Voor je het weet help je in 1 moeite heel je set omzeep of creeer je andere gevaarlijke situaties.

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
                  Het is inderdaad zo dat TW audio eigenlijk met eigen versterkers en processoren werkt.
                  Dit wil natuurlijk niet meteen helemaal zeggen dat dit niet op een andere manier te gebruiken is. Het word dan alleen wel wat lastiger,

Als ik dan lees dat je zelfs niet echt weet hoe je de versterker aan moet sluiten op het stroom net en op de mixer dan vraag ik me wel af of je hier zelf mee aan moet gaan kloten.
                  Voor je het weet help je in 1 moeite heel je set omzeep of creeer je andere gevaarlijke situaties.
                  Ik leer snel. Ik weet nu al dat die op 16a draait en dat een processor wenselijk is. (Spul klinkt ook goed direct uit mengpaneel maar durf niet voluit te gaan)

Volgende vraag: is een DSP processor vooral voor instrumenten bedoelt?

Comment

DSP (Digitaal signaal processor) is voor alle signalen bedoeld.
                    Denk aan EQ, Compressie, Limiting en voor jou belangrijk, mogelijk ook crossover.
                    Dit laatste is belangrijk om het signaal in frequenties te splitsen zodat de SUB bijvoorbeeld niet alle frequenties voor zijn kiezen krijgt.
                    http://www.fohonline.com/images/stor...rra%20copy.jpg
                    LF Amplifier en Full Range Power Amplifier zouden dan dus jou versterker zijn.
                    Frequenties zullen van apparatuur afhangen...
                    Last edited by BT-Studio; Friday-29-12-2017, 21:22.

Comment

Originally posted by BT-Studio View Post
                      DSP (Digitaal signaal processor) is voor alle signalen bedoeld.
                      Denk aan EQ, Compressie, Limiting en voor jou belangrijk, mogelijk ook crossover.
                      Dit laatste is belangrijk om het signaal in frequenties te splitsen zodat de SUB bijvoorbeeld niet alle frequenties voor zijn kiezen krijgt.
                      http://www.fohonline.com/images/stor...rra%20copy.jpg
                      LF Amplifier en Full Range Power Amplifier zouden dan dus jou versterker zijn.
                      Frequenties zullen van apparatuur afhangen...
                      Bedankt voor het handige plaatje.

Mijn follow-up vraag, wat is het verschil van een DSP met bijvoorbeeld https://www.bax-shop.nl/luidspreker-...gement-systeem

Of is dit wat ik zoek?
                      TW geeft aan dat hun spullen DSP regeling nodig hebben. Ik neem aan dat ik met dit "speeltje" de signaalfrequentie van twee kanalen kan beperken tot de frequentie range van de subs?

Comment

De Behring DCX3496 is een DSP, en ja je kunt hiermee crossovers instellen..
                        Maar zonder correcte kennis van zaken, ga je nooit een fatsoenlijk resultaat halen. Zeker niet naar de standaard van TW audio.
                        Wil je de set echt correct instellen, dan zal je een flink duurdere DSP nodig hebben, en heel wat kennis.. (en dat is niet even uit te leggen).

Comment

Ik kan het mis hebben. Dat even voorop.

Het gaat hier om een erg nette set. Die ook heeeeeel veeeeel nieuw kost. Helaas komt het allemaal wat preciezer dan zomaar wat eraan sleutelen en klaar.
                          Je geeft aan de set voor een koopje gekocht te hebben.
                          Waarom dan niet nu een beetje investeren in 1 een juiste processor ipv op google de goedkoopste zoeken. en 2 iemand een paar euro te geven om je het allemaal uit te leggen en je het te laten zien hoe het werkt ( als ook eventueel de basis presets van het inregelen erin te zetten )

Nu ziet het er naar uit dat het straks met een klein beetje pech allemaal naar zijn grootje gaat en dat je waarschijnlijk nooit een echt top resultaat gaat halen uit een verders erg deftig setje.

Comment

Dat is goed advies.

Maar om eerlijk te zijn, zijn m'n spaarcentjes door de aanschaf ver op en kan ik de paar duizend euro voor de lab gruppen DSP die tw aanraadt niet veroorloven.

Het gaat mij er op het moment om dat ik de subs niet sloop.
                            Als ik met die behringer ga werken moet dat toch wel lukken, die "zero-attack limiter" klinkt goed in de oren :p

Comment

Xilixa XP serie is een aanrader, aangezien je daar de beschikking hebt over all-pass filters.
                              Neem eens contact op met Timo Beckman of Sander Scheepstra (van brooklyn audio). Beide hebben de apparatuur en vaardigheid om je set correct in te stellen.
                              Uiteraard zullen er nog wel meer zijn, maar deze spingen mij te binnen.

Comment

Working...
                              X