Announcement

Collapse
No announcement yet.

Horizontale ophanging vaste installatie EV ELX 112

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Horizontale ophanging vaste installatie EV ELX 112

Beste forumleden,

Voor een nieuw project, is er aan mij gevraagd of het mogelijk is om de EV ELX 112 zowel horizontaal als verticaal op te hangen.
    Nu heb ik een middagje op internet zitten snuffelen, en kon ik zelf alleen een oplossing vinden voor de verticale ophanging (logisch natuurlijk).
    De vraag is dus hier, is het mogelijk de EV ELX 112 horizontaal op te hangen?
    En zo ja, welke muurbeugel zouden jullie dan aanbevelen?
    En hoe is deze dan te bevestigen aan de bovenkant van de speaker, want ik zie op foto's geen schroefgaten in de speaker en ik ben persoonlijk geen fan van in de speaker boren.

Ik ben benieuwd naar jullie oplossing:)

Waarom zou je dit persé willen? Je krijgt namelijk bij horizontaal gebruik een heel smalle horizontale en brede verticale projectie.

Dit is een afstralingsprincipe wat je juist liever wel wilt bij bijv. gebruik als vloermonitor.

Je zou evt. de ELX200 serie kunnen overwegen, daar zijn wel beugels voor verkrijgbaar die je horizontaal en verticaal kunt toepassen.

Comment

De speakers zullen worden opgehangen in een restaurant, de eigenaar van dit restaurant heeft ergens anders de behringer b1220 was erg te spreken over dit systeem.
      Nu kon ik de afstraling van de B1220 niet vinden maar ga er van uit dat deze ongeveer hetzelfde zullen zijn.
      Daarbij komt dat ik liever werk met EV dan met behringer.
      Nu ben ik even verder gaan kijken en toen kwam ik op de JB system Vibe mk2 uit.
      Alleen zegt de jb systems site Klik, dat deze "strong M8 rigging points" heeft, bax zegt dat deze M10 zijn.
      Iemand enig idee wat de correcte maat is?
      En heeft iemand ervaring met het buiten gebruiken van de vibes?
      Door het MDF denk ik dat het niet zo is maar het zou kunnen dat de lak hierbij helpt, vandaar de vraag.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Comment

Kijk eens naar de DAP xi10, deze heeft een roteerbare hoorn, en plaats ik klankmatig boven de Ev en de Vibe.

Comment

Working...
        X