Dag allemaal,
Ik heb momenteel een devine b115a subwoofer, omdat deze defect is ga ik hem op retour sturen en het geld gebruiken om een nieuwe subwoofer te kopen.
Ik twijfel tussen een behringer b1200d en een dap audio DRX-15ba.
De b1200d en DRX-15ba een beide een maximale SPL van 120-129.
Mijn devine b115a sub heeft dan weer een gevoeligheid van 96db.
Ik heb voor wat advies naar de klantendienst gebeld en daar werd me verteld dat de behringer minder luid gaat dan de devine, en dat de dap harder gaat dan de devine.
Dit lijkt me logisch door het verschil in woofer diameter en vermogen, maar ik zou denken dat als ze gelijke SPL's halen ze dus even hard gaan... (en dus ook harder dan m'n devine sub, met z'n gevoeligheid van 96db)
Ik ben natuurlijk geen geluidstechnicus :)
Alle uitleg/ theorie word enorm gewaardeerd!
Bedankt,
Bo
Ik heb momenteel een devine b115a subwoofer, omdat deze defect is ga ik hem op retour sturen en het geld gebruiken om een nieuwe subwoofer te kopen.
Ik twijfel tussen een behringer b1200d en een dap audio DRX-15ba.
De b1200d en DRX-15ba een beide een maximale SPL van 120-129.
Mijn devine b115a sub heeft dan weer een gevoeligheid van 96db.
Ik heb voor wat advies naar de klantendienst gebeld en daar werd me verteld dat de behringer minder luid gaat dan de devine, en dat de dap harder gaat dan de devine.
Dit lijkt me logisch door het verschil in woofer diameter en vermogen, maar ik zou denken dat als ze gelijke SPL's halen ze dus even hard gaan... (en dus ook harder dan m'n devine sub, met z'n gevoeligheid van 96db)
Ik ben natuurlijk geen geluidstechnicus :)
Alle uitleg/ theorie word enorm gewaardeerd!
Bedankt,
Bo
Comment