Announcement

Collapse
No announcement yet.

Raar voorval met mixer

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Raar voorval met mixer

Hallo iedereen!

Ik heb al een tijdje een probleem met mijn mixer en kom er maar niet aan uit wat het probleem is.

Het probleem is als volgt,

Zodra ik mijn kanalen links en rechts op het zelfde minveau heb staan, vallen de subs weg. Zet ik links of rechts hoger/lager dan begint die langzaam terug te komen.

Ik heb echt geen idee waar dit aan zou kunnen liggen. Ik heb vandaag alle kabels opnieuw bekeken en sommige vervangen.

Ik heb als mixer een soundcraft spirit live.

Daarop aangesloten een phonic Digital effect processor, en daaronder de versterkers.

DB MPA 504 & JB Systems CTWO-450 & CROWN XLS602.

Wie kan er helpen?

Klinkt als een fase probleem.
    Phase knopje ergens ingedrukt of + - van een kabel niet goed.

Comment

Originally posted by BT-Studio View Post
      Klinkt als een fase probleem.
      Phase knopje ergens ingedrukt of + - van een kabel niet goed.
      Ik heb net alle kabels nagekeken en sommige vervangen. Phase knopje, hmm... waar? Enig idee?

Of is de mixer aan het einde van zn Latijn?

Comment

Ken je apparatuur niet, dus weet niet OF er ergens een phase jnop.op zit.
        Controleer (doormeten) alle kabels is de keten (wat aangesloten is op.mixer t/m naar vesterker en luidsprekers).
        Probleem kan natuurlijk ook in 1 van de apparaten zitten.

Comment

Nog wat meer om te proberen.

wat als je de connector van of links of rechts gewoon los trekt. Komt het laag dan wel terug of blijft het dan ook weg?
          En wat als je eens gewoon ''rond'' loopt. Ik ken meer dan genoeg locaties die zo geluid technische drama zijn dat op sommige punten totaal geen laag is door het uitdoven terwijl op andere punten mega veel is.

Comment

Je gebruikt 3 versterkers hoe heb je het aangesloten, gebruik je ook nog een processor voor actieve frequentie scheiding?
            Op alle 3 de versterkers zitten signaal lampjes.
            Zie je op de versterker van de Sub dat echt het signaal weg valt, of is het op het gehoor alleen dat het lijkt dat het laag wegvalt?

Marcel.

Comment

Working...
            X