Announcement

Collapse
No announcement yet.

Versterkers met sub aansluiten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Versterkers met sub aansluiten

Hallow,

Ik heb volgende situatie die ik graag zou aansluiten.

In een cafe met 8 speakers, 2 buiten en 6 binnen zijn er nu 2 versterkers in gebruik.
    Ze hebben een sub bijgekocht om met feestjes te gebruiken.

Tot nu toe is de sub nog niet aangesloten en zitten de 2 versterkers via output naar input aangesloten met jack naar rca. Op de 800watt zitten de 2 buiten speakers en op de 1200 wat de 6 binnen speakers. Tussen cd speler en mp3 zit een mengpaneel en vandaaruit gaat het signaal naar de versterkers. Via rca naar rca. (Als rca dat rood en wit stekkerke is :p lol)

Nu zouden we graag volgende opstelling zien. (Indien mogelijk?!)

Na het signaal van het mengpaneel, waneer we in de versterker zitten..(of eerst naar sub?!).
    De mogelijkheid om de 6 speakers binnen appart van volume te bedienen (indien nodig aankoop toestel)

De 2 speakers van buiten appart te bedienen. ( wat nu al lukt, deze verster heeft 2 uitgangen voor speakers, die aangesloten zijn met de rood/zwarte kabel en zo worden aangeschroefd).

De sub aansluiten, deze is actief. En heeft wel wat knopjes achteraan. ( ik ben een no-go qua dit soort shizzle, maar doe men best om te helpen)
    Het zou leuk zijn de sub slechts af en toe te kunnen gebruiken met feestjes, zonder dat we kabels moeten versteken, je kan achteraan de sub doorlussen met je xlr kabel... die dan van ergens komt... gezien welke opstelling jullie aanraden of mogelijk is. De sub elektrisch aan en uit zetten kan wel makkelijk.. stekker binnen handbereik.

Het zijn 6 speakers van 400 wat denk ik.. er is nog een zelfde versterker van 1200 watt.. die we mogelijk extra kunnen gebruiken..

Er ligt ook nog een signaal splitter bakje bij.. kwam bij de sub (2de hands van een klant dj.. die vertelde dat, dat bakje mss van pas kwam... vooraan signaal van mengpaneel en dan naar de sub vertelde die.. en zo naar de versterker van de speakers.

Wat denken jullie, alvast bedankt.
    Mvg Tim.

Even om een beetje beeld te krijgen.
    Volume van de 6 speakers binnen mogen allemaal tegelijk geregeld worden (is dat nu ook niet zo)?
    Om wat voor mixer gaat het?
    Sub is actief (dus met ingebouwd versterker) en hoeft dus alleen van line signaal voorzien te worden.

Comment

Originally posted by BT-Studio View Post
      Even om een beetje beeld te krijgen.
      Volume van de 6 speakers binnen mogen allemaal tegelijk geregeld worden (is dat nu ook niet zo)?
      Om wat voor mixer gaat het? Een goedkoop mengpaneeltje, cd speler komt binnen op rca.. output via rca naar versterker. We willen ze appart bedienen.. indien nodig per groep van 2?.. als we de derde versterker aansluiten? Of een andere oplossing?
      Sub is actief (dus met ingebouwd versterker) en hoeft dus alleen van line signaal voorzien te worden.en van waaruit moet ik dat laten komen?
      ..
      Last edited by TimHingene; Wednesday-21-02-2018, 00:39.

Comment

Zou dan een zone mixer nemen (als splitter). Bijvoorbeeld: https://www.bax-shop.nl/zone-mixer/b...882-zone-mixer
        CD speler er op en elk versterker en sub op hun eigen zone.

Comment

Ok, dat lijkt me interessant :)

Maar hoe doe ik dan best de verbinding tussen de versterker en de sub?

Comment

Niet. Verbind de sub met de splitter. Kan je volume van sub ook daarop regelen.

Comment

dan bestel ik mij zo een zone mixer dat je aanraad :)

heb je eenig idee waarom de dj dan zo een splitter heeft meegegeven? had iets te maken met sterio signaal te vormen??

Comment

Wat voor "splitter" is dat?
                Mogelijk dat het ook daarmee kan.

Comment

had vooral iets te maken met de omvorming van het signaal... de dj vertelde...output mengpaneel naar imput splitter/omvormer vandaaruit naar de sub en zo doorlussen naar de versterk voor de luidsprekers.

Comment

De sub zal een mono signaal moeten hebben.
                    Doorlussen (line out) van de sub naar een versterker kan altijd.
                    Maar als die splitter meerdere uitgangen heeft kun je mogelijk daar vanuit ook naar de versterker(s).
                    Net als bij de splitter waar ik de link van had.
                    Kortom, er zijn meer wegen die naar Rome leiden (maar hangt er van af wat je hebt welk het beste is). :)

Comment

ik volg jou korte route tot in Rome ;)

ik heb die zone splitter gekocht, en ik hou je op de hoogte van de verdere vorming :D
                      hihi hopelijk is die er snel

Mvg Tim

Comment

ivm de aansluiting van die zone splitter....

de aansluitting van mijn speakers is met 2 draadjes (zwart/rood)
                        zijn er verloop stukken van xlr naar zwart/rood?

Mvg Tim

Comment

of kan ik zelf zwart/rood aansluiten op een xlr stekker?

Comment

Je sluit niet de speakers op de splitter aan maar de versterkers.
                            De luidsprekers sluit je gewoon op de versterkers aan.

Als je met zwart/rood rca bedoeld, daar zijn wel verloop kabels of pluggen voor.
                            Last edited by BT-Studio; Thursday-01-03-2018, 21:17.

Comment

ik heb de versterker uit naar de line in van de splitter... op de 6 uitgangen van die splitter zitten 6 speakers
                              maar ik verlies, kracht aan volume door die zone splitter te gebruiken.

Comment

Working...
                              X