Announcement

Collapse
No announcement yet.

Versterkers met sub aansluiten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Dus wat heb ik nu gedaan.

Tablet spotify gaat naar mengpaneel
    (3.5jack out naar 2x tulp wit/rood)

uitgang mengpaneel gaat naar ingang versterker
    (2 x tulp wit/rood naar 2 x tulp wit/rood)

versterker gaat naar behringer zone splitter
    ( 2 x xlr uit links/rechts naar 2 x xlr lins/rechts)

op de behringer zone splitter zit een MASTER uitgang, die gaat naar de ingang van de sub-woofer
    (2 x xlr links/rechts naar sub 2 x jack 6.3mm (denk ik, snel ff opgezocht, de dikkere versie van jack 3.5mm)

alsook op de 6 xlr uitgangen op de behringer zone splitter zitten mijn 6 luidsprekers via xlr verbonden.
    (ik heb deze zelf gesoldeerd (besteld op bax, de xlr female... gesoldeerd op pin 2 en 3)
    Ik kan het volume van de 6 speakers apart bedienen op deze manier.

Ik kan het volume van de MASTER out bedienen die is aangesloten op de sub.

Maar ik merk verlies van volume... het systeem kan zo luid niet meer staan of het begint te kraken.
    vroeger zaten er 6 speakers achteraan verdeeld op de versterker 3 links en 3 rechts... en dan hadden we voldoende volume in het cafe.

Met de huidige opstelling is het volume met de helft gezakt.. en als ik het luider draai.. dan is het precies of ik overstuur, het geluid wordt dan vervormd en begint te kraken.
    alsook zit er een 'zoem' in de opstelling nu...

vervolgens, het kan zijn dat 2 speakers niet correct rood op 2 en zwart op 3 zijn gesoldeerd.. waardoor de phase anders is geworden... hoe kan ik dit makkelijk controleren???
    (let op... alle kabels zijn net weggewerkt en het is nu moeilijk om alles terug open te smijten.. kan je dit visueel zien? testen op andere manier?)

Wat kan ik doen om meer volume te krijgen? wat heb ik fout gedaan?

Ik heb nog een zelfde versterker liggen, kan ik deze mee op dit systeem aansluiten dat ik meer power krijg?

nu zit ik even met de handen in het haar, iemand hulp???
    Mvg Tim

Comment

Originally posted by TimHingene View Post
      ik heb de versterker uit naar de line in van de splitter... op de 6 uitgangen van die splitter zitten 6 speakers
      maar ik verlies, kracht aan volume door die zone splitter te gebruiken.
      Laat de luidsprekers aan de versterkers hangen.
      Regel met de splitter het signaal naar de versterkers (als deze nu niet ondertussen stuk is gegaan).

Comment

Laat de luidsprekers aan de versterkers hangen.
        Regel met de splitter het signaal naar de versterkers (als deze nu niet ondertussen stuk is gegaan).

kan je dit wat toelichten??? snap het niet.
        (en hoe stuk gegaan... lichtjes branden nog..)

(ja man sorry he... ben nu in leer fase, zullen nog wel domme vragen van mij komen :) x bedankt voor de hulp althans)

Comment

Normaal is de volgorde:
          Tablet naar mengtafel dan naar zone mixer vandaar naar de diverse versterkers en vanuit de versterkers naar sub en speakers

Comment

Uitgang mengpaneel (of direct van tablet) naar de splitter Main In.
            Splitter CH x Out naar versterker(s) (en sub).
            Door nu de de channels op de splitter op SPLIT te zetten kun je het signaal naar desbetreffende (wat aangesloten is op die channel) regelen.

Comment

Originally posted by BT-Studio View Post
              Uitgang mengpaneel (of direct van tablet) naar de splitter Main In.
              Splitter CH x Out naar versterker(s) (en sub).
              Door nu de de channels op de splitter op SPLIT te zetten kun je het signaal naar desbetreffende (wat aangesloten is op die channel) regelen.
              .

Ok dit probeer ik nog eens,
              En de sub dan plaatsen op 1 van de 6 outs van de splitter?

Mvg Tim

Comment

En de ingangen van de versterkers op de ander outs (niet main out) van de splitter.

Comment

Joeppie, dankzij de hulp van BT-STUDIO is alles gelukt.

:) en we zijn zelf weer een beetje slimmer over de werking ervan.
                  Mvg, bedankt aan de helpers.

Mvg Tim

Comment

Working...
                  X