Announcement

Collapse
No announcement yet.

PA Mixer voor studio/live gebruik

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• PA Mixer voor studio/live gebruik

Heyhallo!

Ik had een vraagje en ben benieuwd naar jullie mening.

Binnenkort ga ik voor een klant een livestream organiseren (uit een reeks van meerdere), de klant heeft 2 bijzondere wensen;
    - 1 aansluiting voor een zendertje (Sennheiser EW112)
    - 4 losse audiokanalen vanuit een computer.

Dat tweede is voor mij dus de vraag, hoe kan ik, en met welke mixer 1 bron onderverdelen in 4 losse kanalen.
    De situatie is als volgt,

De computer heeft 4 ondersteunde programma's die los van elkaar gefade moeten worden, dit zijn Spotify, Skype, Google Chrome en VLC-player.

Doe ik dit aan de hand van 4 geluidskaarten in de computer te stoppen en dan met een mini-jack naar dubbele jack in de mixer? Of hoe werkt dit precies?
    En tot slot ben ik nog benieuwd wat voor een mixer jullie aanraden. (Eisen; 1 microfoon-kanaal, en 4 kanalen voor randapparatuur, met faders. Hij moet ook met USB op een externe laptop aansluiten.)

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! Alvast bedankt :)

Groetjes,

Patrick

Hallo Patrick,
    4 audio kanalen (zijn dit 4 stereo kanalen of 4 mono) zijn met een multi kanaal audio interface (dus met meerdere uitgangen) te bereiken.
    4 geluidskaarten zou ik niet doen (wordt door computer vaak niet fijn gevonden).
    Probleem dan nog zal zijn of je van elk programma naar een eigen kanaal kan sturen....

Comment

Hmmm, oké.
      Ik heb zelf vrij weinig ervaring met audio, en ben van origine ook geen PA. Staat er ergens een duidelijk tutorial over het aansluiten van PC op een mixer?

Dank alvast

Comment

Op youtube is hierover veel te vinden

Comment

Working...
        X