Announcement

Collapse
No announcement yet.

QSC RMX 5050 probleem

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• QSC RMX 5050 probleem

Hallo allen,

Een tijdje geleden heb ik een tweedehands QSC RMX5050 gekocht. Hiermee leek alles in orde toen ik deze gebruikte om mijn subs aan te sturen. Daar heb ik een andere versterker voor gekocht en besloten om deze voor mijn Dynacord MX15 toppen te gaan gebruiken. Nu viel mij gisteravond op de mijn linkse speaker een soort van echo leek te hebben. Ik kon er niet precies mijn vinger op leggen, dus ik ben verder gaan onderzoeken waar dit vandaan kwam.

Ik kwam erachter dat wanneer ik de gain van kanaal 1 open zet, en de gain van kanaal 2 dicht zet, ik alleen geluid heb op de linkse speaker. Dat is zoals ik het verwachtte. Ik zette daarna kanaal 1 dicht, en draaide kanaal 2 open. Tot mijn verbazing kwam er nu geluid uit beide speakers. Bij het openzetten van beide gains ontstaat er dus een soort van echo of delay effect op de linkse speaker.
    De input is in orde, gewoon stereo en ook de versterker staat ingesteld in de stereo mode. Alles is aangesloten met 2 polige speakon.
    Verder werkt de versterker prima, geen storingen oid.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Zou kunnen dat de versterker in Bridge mode staat

Comment

Ik heb een soort gelijk probleem met mijn rmx 1450....
      Staat ingesteld als stereo.bij gebruik kanaal 1 met kanaal 2 dicht gedraaid goed geluid
      Omgekeert ook, bij gebruik 2d kanalen samen valt de bas voor groot deel weg
      Iemand een idee wat het kan zijn ?
      Last edited by Jens90; Wednesday-09-05-2018, 19:54.

Comment

Polarisatie van luidsprekers en of inputs wel goed?

Comment

Probleem op gelost. Er was inderdaad een +/- omgewisseld...

Tomme 6. Voor jou probleem moet je eens zien of de filter uit geschakeld staat.
          Ik heb het hier even getest en als dit opstaat vormt dit hier ook een echo geluid.

Alvast bedankt voor de hulp
          Groeten

Comment

Working...
          X