stuur ik mijn behringer b1220 pro speakers het best aan met een ep4000 behringer of met een crown xls 602? welke amp is het beste om speakers tot hun rendement te krijgen? mvg
Announcement
Collapse
No announcement yet.
behringer b1220 pro welke versterker?
Collapse
X
-
1,5 tot 2x meer versterker vermogen dan de speakers is mooi.
Grenzen van de speakers bereikt hoor je wel (zonder ze stuk te maken) genzen van een vesterker met onvoldoende vermogen opzoeken blaast juist je luidsprekers op.
http://www.homestudioplugin.nl/forum...php?f=32&t=356
Comment
-
1 en 10 naar rechts ja en de rest naar links. Subsonic op 50 hz wil zeggen dat de versterker alles beneden de 50 hz niet meer weergeeft en dus ook niet hoeft te versterken aangezien jouw speakers op zijn laagst 55 hz weergeven, dus beter rendement. Clip limiter is een soort overbelastings bescherming ,dit wil overigens niet zeggen dat je niets stuk kan maken ,maar zal iets langer duren voor dat het evt. stuk gaat. Maar als je wat je uit stuurt (van mixer ,dj controller etc.) niet over de 0 db laat komen komt het wel goed denk ik. Ik stuur zelf met de ep 4000 een paar xt 10 mk 2 van Dap Audio aan met versterker op 50% gaat dat al behoorlijk hard en snaarstrak. Ik zou niet hoger gaan als 75% denk ik, maar dat is het voordeel als je wat "over" hebt, dan hoeft de versterker niet op zijn tenen te lopen en dat komt de klank alleen maar ten goede. Succes.
Comment
Comment