Announcement

Collapse
No announcement yet.

help A.U.B. brom in box

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• help A.U.B. brom in box

hallo allemaal,
    Ik heb 2x speakers van Proel (proel flash 12a). In een van de speakers zit een brom. Het ligt niet aan de kabels, ook niet aan mengpaneel (ik heb alles geprobeert en andere box werkt goed). Wat mij opvalt is zijn 2 dingen: 1) als ik een jack 6.3 aansluit naar jack 3.6 in de line in van slechte box dan bromt tie maar zodra ik op die jack 3.6 mn telefoon aansluit voor muziek dan bromt tie niet. 2) als ik doorlus en ik begin met de goede speaker en ga: van mengpaneel naar line in van goeie speaker, dan mix out van goeie speaker naar line in van slechte speaker dan bromt die speaker helemaal niet. Maar zodra ik met doorlussen als eerste de sldchte speaker gebruik dan bromt tie wel. Ground lift helpt ook niet. Kan iemand me helpen,
    Dank u!!!

Ligt waarschijnlijk toch aan de kabels.
    Je hebt w soorten jack6,3mm kabels, gebalanceerd en ongebalanceerd.
    De brom kan ook komen via mengtafel, meestal is de oorzaak een laptop, je kan dit controleren door de voeding van de laptop uit te trekken,
    Welke uitgang heb je op de mengtafel? Jack of xlr, in dien xlr dan altijd deze gebruiken, heb je jack(6,3mm) kijk dan eens of de mengtafel gebalancerde uitgangen heeft of ongebalaceerd, bij gebalaceerde uitgang via jack dan een jack naar xlr halen en gebruiken.
    Voor het doorlussen gebruik je neem ik aan een xlr xlr kabel?
    Last edited by Ampli; Tuesday-29-05-2018, 10:43.

Comment

Originally posted by Ampli View Post
      Ligt waarschijnlijk toch aan de kabels.
      Je hebt w soorten jack6,3mm kabels, gebalanceerd en ongebalanceerd.
      De brom kan ook komen via mengtafel, meestal is de oorzaak een laptop, je kan dit controleren door de voeding van de laptop uit te trekken,
      Welke uitgang heb je op de mengtafel? Jack of xlr, in dien xlr dan altijd deze gebruiken, heb je jack(6,3mm) kijk dan eens of de mengtafel gebalancerde uitgangen heeft of ongebalaceerd, bij gebalaceerde uitgang via jack dan een jack naar xlr halen en gebruiken.
      Voor het doorlussen gebruik je neem ik aan een xlr xlr kabel?
      hey ik gebruik een xlr kabel. Ik heb speaker open gedaan een weerstand zat daar los kan het daar aan liggen??

Comment

Originally posted by dennisgamalej View Post
        Ik heb speaker open gedaan een weerstand zat daar los kan het daar aan liggen??
        Ja, weerstanden horen niet los te liggen. ;)

Comment

Gebruik je een geaard wandcontact?

Comment

het was de weerstand. Maar als ik speaker helemaal opendraai dan zit er nog een kleine brom in maar ik weet niet of dat de speaker is. Lift ground heeft geen invloed.

Comment

Dat is normaal, je draait de gain ja helemaal open, normaal draai je de speaker niet verder als 0 db open

Comment

Working...
              X