Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hulp nodig bij subwoofer probleem

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hulp nodig bij subwoofer probleem

Beste,

Ik heb een probleem met een 18 inch subwoofer. (800W, 8Ohm)

Setup:
    Mixer --2way crossover --1 amp(1xsub) en 1amp (2 tops)

Als ik alles aansluit zoals normaal komt er geen tot zeer zacht geluid uit de subwoofer. Op de versterker gaan de lampjes meteen naar "clip'' terwijl het signaal daarvoor te zacht is.
    Nu heb ik een aantal dingen geprobeerd.

-De versterker op een andere sub gebruikt en hierbij geen problemen ondervonden. Versterker lijkt prima te werken.

-De woofer uit de kast gehaald om deze te bekijken, geen beschadigingen. Ook even gemeten met een multimeter en hier ook alles zoals het hoort.

-Losse woofer aangesloten met speakerkabel op de versterker (incl de crossover), alles werkt ok.

Hierna heb ik de woofer weer terug gezet in de kast en alles weer aangesloten en komt het probleem weer terug.
    Er zitten nog 3 capasitors achter in de kast en een transformator?? als ik het goed heb.
    Heeft iemand advies over wat het probleem kan zijn?

__Update__
    De capasitors werken.
    Als ik de 2 draden naar de speaker test maken ze kortsluiting (zie afbeelding) dit lijkt me niet de bedoeling, toch?

__Update__
    Subwoofer is weer werkend! Het probleem zat in de speakon uitgang. Een draadje zat los (+) van het soldeerwerk waardoor deze door de vibratie van de sub :) tegen de - kant kwam van de connector (kortsluiting). Alles zit nu weer netjes vast gesoldeerd.

mvg,

Laurens
    Last edited by Laurens123; Sunday-15-07-2018, 14:50. Reason: Einde

Om wat voor merk, type sub gaat het.
    Het is goed om te weten waarvoor deze trafo (spoel) en condensatoren bedoeld zijn, als filter of als scheiding voor een uitgang?
    Meten met een gelijkstroom kan onverwachte (verkeerde) resultaten geven op spelen en condensatoren.

Comment

Hallo,

Het is een Fame passieve subwoofer. De sub heeft geen ingebouwde crossover of EQ. 1x Speakon ingang en 1x Speakon uitgang.

Comment

Working...
      X