Announcement

Collapse
No announcement yet.

hulp nodig met Devine B115A MKII sub en 2x devine artis 10a aansluiten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• hulp nodig met Devine B115A MKII sub en 2x devine artis 10a aansluiten

Hallo,

Ik heb een Devine B115A MKII actieve sub en 2 devine Artis 10a speakers. Volgens de adviezen van Bax moet ik deze samen kunnen gebruiken. Wat ik graag wil weten is hoe ik deze samen het beste kan aansluiten. Het geluid komt van een dj-mixer en een paar microfoons, via een kleine PA-mixer. Uitgang = XLR. Hoe ga ik dan verder? En meer specifiek: welke kabel gaat waar in?

Deze sub heeft een powerd uitgang (voor passief speakers dus).
    Wist Bax dat je actieve speakers had?

Comment

Je zou met twee XLR splitters (female naar 2 male) kunnen werken.
      Female splitters in mixer, 1 kant male in sub (van elk splitter 1) ander male naar de 10a (eventueel verlengd met een xlr kabel).
      Last edited by BT-Studio; Sunday-02-09-2018, 10:41.

Comment

Bax biedt deze speakers en deze sub aan als combinatie-set. Samen met twee XLR kabels. Dus de combi moet kunnen.
        De Powerd uitgang op de sub is voor passieve speakers. Daar sluit ik ze dus niet op aan. Zo ver was ik al. Het moet dus zo goed als zeker met de links en rechts XLR/Jack ingangen op de sub. Als je de specs leest van de sub dan staat er dat deze ingangen ook als uitgang kunnen fungeren. Maar hoe ik daar dan mee verder moet weet ik niet zo goed.
        De splitter is ook geen gek idee by the way. Maar volgens mij moet het dus ook anders kunnen.
        Last edited by Teun; Sunday-02-09-2018, 10:44.

Comment

Je hebt gelijk. Je kunt de jack inputs dat ook als line output gebruiken om daarop je 10a aan te sluiten.
          Dus XLR van mixer naar sub en dan met Jack 6,3 trs > xlr male naar elk 10a.

Overigens, vreemde sets bij deze sub van Bax.
          Een drie kanaal sub (dus met versterker voor passief satellieten) aanbieden met actieve Artis satellieten (en dan dus de versterker gedeelte voor de satellieten in de sub niet gebruiken). :/
          De Toronto sets zijn dan logischer.
          Last edited by BT-Studio; Sunday-02-09-2018, 11:19.

Comment

Bedankt. Hier kan ik mee verder. Je hebt overigens gelijk dat de combinatie met passieve speakers logischer is. Maar goed, zoveel mensen zoveel wensen!

Comment

Working...
            X