Announcement

Collapse
No announcement yet.

Geluid in voetbalkantine

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Geluid in voetbalkantine

Wij gaan onze kantine renoveren en willen het geluid ook een beetje aanpakken. Het is een vrij grote langwerpige kantine (>250m2) waarvan het gedeelte rond de bar (15x10) gebruikt word met feestjes etc. In de andere helft (zithoek) willen we wel geluid, maar daar is het niet zo belangrijk. Overdag een muziekje, maar niet bijzonder.

Mijn idee is om de club mate I of II te gebruiken. Er is al een mengpaneel met 3 uitgangen waarvan er 1 naar een 100v installatie gaat voor buiten. Ik dacht dan de andere twee uitgangen te gebruiken om 2 sets club mate (1of2) te gebruiken en heb dan 2 subwoofers en 4 satellietspeakers.
    Vraag1: Kan ik ook meerdere speakers op 1 subwoofer doorlussen zodat ik daar in de zithoek wel geluid krijg?
    Vraag2: Kan/kunnen de subwoofers onder de bar geplaatst worden of moeten ze bij elkaar uit de buurt?

Beste Berend,

Dit is wat ik er van denk:

Antwoord vraag 1:
    Volgens mij zijn de clubmates zo gemaakt dat je 2 satellieten aan 1 sub kan hangen. De subs kan je volgens mij aan elkaar lussen.

Antwoord vraag 2:
    Voor de spreiding van het geluid is het beter de subs uit elkaar te plaatsen. In een kantine zou ik alleen afwegen hoe belangrijk dat echt is. Naast elkaar ook prima lijkt me. Ik denk alleen wel dat je de satellieten een beetje over de ruimte moet verspreiden. Ik zou even nadenken over wat het handigste is betreft kabels leggen.

Comment

Dank voor je reactie. Maar ik bedoel eigenlijk of ik meer dan twee speakers aan een sub kan hangen. de output van de sub is 2 x 150 W bij 8ohm. Ik wil eigenlijk 4 speakers per sub zodat ik 8 satellieten kan verdelen over de ruimte

Comment

Ik denk dat dat wel kan. Dan zal je alleen andere satellieten moeten kopen. De topjes van de clubmate zijn niet door te lussen.

Comment

Los er van dat de clubmate sattelieten niet door te lussen zijn (ookal kun je dat best makkelijk wél doen). Is het de vraag of de versterker van de clubmate set leuk vind.
          Of dit mogelijk is, zou je moeten navragen bij highlite zelf.

Comment

Working...
          X