Announcement

Collapse
No announcement yet.

geen bass i.c.m een mixer

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• geen bass i.c.m een mixer

Hopelijk kunnen jullie mij helpen met het probleem.

Ik heb sindskort een DAP clubmate 12 in mijn bezit.
    Eerst rechtstreeks de kabels aangesloten op de sub maar omdat ik ook microfoons wil gebruiken moest ik een mixer aanschaffen.
    Dit gedaan maar nu komt er (als ik hem in stereo zet) helemaal geen bass meer uit.
    Als ik het knopje naar links of naar rechts toe draai heb ik wel de bass die hij zou moeten geven maar dan heb ik maar geluid op 1 speaker.
    Wat kan dit zijn? of wat doe ik fout?

Hierbij ook een link van het filmpje, zodat jullie een idee kunnen krijgen wat het is.

Staan de fase knoppen gelijk?(achterzijde sub)
    Ze dienen allebeid op 0 degrees te staan.
    Anders kabels na kijken of er niet 1 de fases verdraaid heeft,
    Je kan dit ook verhelpen door 1 sub op 0 degrees te zetten en 1 op 180 graden

Zieook de handleiding hierover
    Last edited by Ampli; Sunday-18-11-2018, 02:07.

Comment

Check je bekabeling van de mixer (op +, - en/of hot, cold).

Comment

Op de sub kan ik niet veel instellen behalve hardheid sub, volume en ik kan instellen 0 graden of 180 graden.
        Bekabeling heb ik ook nagelopen en dat werkt ook niet.
        Iemand anders nog ideeën wat het kan zijn?

Comment

Ergens in je keten wordt de fase van het ene kanaal omgewisseld ten opzichte van de ander (en dus de bas geannuleerd als je in stereo bent).
          Met 1 sub zal de fase knop op de sub weinig uithalen (hooguit aanpassen t.o.v. de tops of voor een plek in de ruimte).
          Als de kabels 100% goed zijn (dus ook in fase) zou hooguit bron of aansluiting intern van mixer of sub fout kunnen zitten.

Als rechtstreeks eerst geen probleem opleverde zou ik het in de toegevoegde kabels of mixer zoeken.
          Last edited by BT-Studio; Tuesday-27-11-2018, 23:32.

Comment

Hallo Martijn,

Het signaal van een van de twee kanalen is omgekeerd (staat in fase), dus wordt eigenlijk in spiegelbeeld van het andere kanaal weergegeven. De bas komt uit beide kanalen dus heffen ze elkaar op. Het bas signaal is dan 0.
            Misschien heb je ergens een knop om de fase van een van de kanalen om te schakelen, anders moet je controleren of je kabels wel goed zijn, misschien zijn die verkeerd in elkaar gezet. Dan zitten de plus en de min van een kabel andersom.
            probeer eerst eens één van de kabels te vervangen met een ander.
            Succes en veel plezier.

Nick van HRS Courses - www.hrscourses.com

Comment

Working...
            X