Announcement

Collapse
No announcement yet.

Advies actieve subwoofer

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Advies actieve subwoofer

Hallo,

Ik zit al een tijdje te kijken naar nieuwe subwoofers. Ik heb 5 jaar geleden toen ik nog 14 was een Skytec SMWA18 gekocht, ik wist toen nog helemaal niks van geluid en PA. Toen deed ik vaak events van 50 man max. maar ik zit nu toch vaak op 100 man of meer en merk dat de SMWA18 hiervoor echt niet meer voldoende is. Ik heb niet extreem veel budget omdat ik ook mijn tops ga vervangen. Momenteel zit ik te kijken naar 400 a 500 euro. Er zijn op het moment veel black friday aanbiedingen dus nu is wel het moment om de knoop door te hakken. Ik ga het liefst voor 18 inch omdat deze natuurlijk dieper gaan. Ik zit te kijken naar de volgende drie subs:

Devine Onyx 18SA
    DAP DRX-18BA
    Alto Pro TS218S

De Devine is goed afgeprijst op dit moment (369) en de specificaties zien er goed uit. Alleen twijfel ik over de 2400w piekvermogen, is dit echt waar? Andere subs in dezelfde prijsklasse zitten rond de 1250w piek. Ik weet dat Devine een redelijk goedkoop merk is maar in de reviews zie ik erg positieve reacties staan.

Ik zou graag willen weten of de Devine een degelijke optie is en of iemand ervaring heeft met de DAP/Alto.

Met vriendelijke groet,
    Bram.

Vandaag erg goed geholpen door medewerker in Amsterdam, heb de Devines uitgebreid kunnen testen en stond echt verbaasd van hoeveel geluid daar uit komt. Ze gaan erg diep naar mijn mening. Gezien dit en het feit dat ze nu enorm in de aanbieding zijn heb ik besloten dat het deze worden.

Comment

De Onyx speakers zijn hele leuke speakers voor het geld met ontzettend goede performance en met name de 18" actieve sub is een beest. Gaat ongelofelijk diep en komt een hele bak geluid uit.
      De hele Onyx lijn verkoopt overigens erg goed omdat hij menig duurder geprijsde speaker achter zich laat qua prijs vs. kwaliteit verhouding. In onze winkels zijn deze allemaal opgesteld en het staat je natuurlijk vrij om ze eens te komen beluisteren en vergelijken voor een eigen oordeel.

De ingebouwde versterkermodules zijn behoorlijk krachtig en leveren enorme headroom. Peak power is uiteraard maar 'peak' en meer een indicatie dan werkelijk bruikbaar vermogen.

Het assortiment Devine is aan flinke verandering onderhevig. Niet alleen worden bestaande series langzaamaan vervangen door nieuwe generaties maar ook wordt er gekeken naar mogelijkheden in hogere segmenten. :)

Comment

Working...
      X