Announcement

Collapse
No announcement yet.

Focusrite Solo mute knop

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Focusrite Solo mute knop

Beste Bax,

ik heb de volgende Audio Interface gekocht:
    Focusrite Scarlett Solo 2nd Gen koop je bij Bax Music met 30 dagen niet goed geld terug garantie. Voor 23:00 besteld, morgen in huis. We Support Your Stage!

Alles aangesloten en werkt prima, tot ik mn koptelefoon aansloot. Er zit nergens een knop op om alleen het geluid in mn koptelefoon te laten afspelen of alleen via de monitors. Ik heb hiervoor een mbox 2 mini gehad waar een "mon mute" (monitor mute) knopje op zat.

Dus iedere keer als ik mn koptelefoon wil gebruiken moet ik dus mn monitors uitzetten of loskoppelen? Lijkt mij niet echt overnagedacht van Focusrite of mis ik iets...?

Hartelijk dank!

Niet Bax hier maar gewoon een forum deelnemer.
    Meeste studio Monitors zijn actief en kunnen uitgezet worden bij gebruik van een hoofdtelefoon.
    Wat uitgebreider interfaces (lees duurder) zullen een apart monitor en hoofdtelefoon uitgang hebben.

Comment

De Solo 2nd gen beschikt helaas niet over de optie ben ik achter gekomen.
      De grote broer (2i2) heeft dit wel, maar al draai je de volume knop helemaal op zn zachts hoor je nog steeds geluid uit de monitors (wel zacht maar toch). Waardeloze interfaces dus als je het mij vraagt, snap de populariteit eromheen niet helemaal...

Comment

Originally posted by 007 View Post
        Waardeloze interfaces dus als je het mij vraagt, snap de populariteit eromheen niet helemaal...
        Eens dat als een interface niet aan je verwachtingen voldoet dit een tegenvaller (voor jou een waardeloos aankoop) is.
        Zijn populariteit zal wel komen omdat het voor velen wel aan de verwachtingen voldoet. ;)

Wellicht is een monitorcontroller iets waarnaar je opzoek bent?
        Last edited by BT-Studio; Wednesday-28-11-2018, 11:57.

Comment

Naja, ik vind als een simpele interface als de Mbox 2 Mini 12 jaar geleden al over deze functie beschikte dan doet Focusrite toch echt iets fout..maar goed als de rest er blij mee is, wie ben ik? :)

Een monitorcontroller is indd een optie, maar ik ga even opzoek naar een interface die hier al over beschikt (zoals de Mbox 2 mini).

Comment

Working...
          X