Announcement

Collapse
No announcement yet.

M-Audio studio monitor AV-40 aansluiten op subwoofer

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• M-Audio studio monitor AV-40 aansluiten op subwoofer

Ik heb 2 studio monitors van M-Audio (AV-40)
    Nu wil ik toch wat meer bass geluid, dus lijkt mijn een subwoofer een goede oplossing.
    Nu is mijn vraag kan ik mijn monitors op iedere subwoofer aansluiten of moet ik nog ergens rekening mee houden?
    Zelf had ik deze in gedachte:
    - Reloop ADM-SUB actieve subwoofer
    - Samson MediaOne 10S actieve 10 inch subwoofer

Beste Eric-R

Het hangt er van af wat je versterker aankan vanwege de weerstand tussen de woofers en de versterker. Als je twee speakers op 1 kanaal gaat aansluiten,moet je rekening houden met de weerstand. Een actieve subwoofer op dezelfde kanaal is in ieder geval veiliger,aangezien ze zelf voorzien zijn met een ingebouwde versterker. Als je versterker minimaal 4 Ohm kan verdragen,dan kunnen er 2 speakers van 8 Ohm aangesloten worden en heb je dus 4 Ohm over. Er zijn veel type subwoofers verkrijgbaar,let op de weerstand die de versterker aankunnen. Je kunt ook 2 versterkers gebruiken (zie nieuw topic) om veel meer bass te maken.

M.v.g.,

DJ Johny.

Comment

Beide sub die je aangeeft kunnen,
      Het verhaal van johnny is totaal niet van toepassing op you tops en de aangeven subs
      Je hebt aktieve monitors, de sub is aktief
      Je gaat van je mixer met 2 kabels(of stereo) kabel naar de sub, de bestaande kabels van de monitors sluit je aan op de uitgang van de sub(rca uitgang)

Comment

Oke perfect, wat zouden jullie me aanbevelen voor een budget van rond de €150.00 ?
        En welke kabels heb ik nog eventueel nodig?

Comment

Afhankelijk van je doel.
          Een zuiver goede (sub) bas ga je hiermee niet bereiken.

Comment

De boxen wat ik nu heb leveren top kwaliteit geluid alleen mis ik was bass onder de muziek. Daarom leek me een subwoofer een goede oplossing of zie ik dat verkeerd?

Comment

Als je gewoon lekker naar muziek wil luisteren kan een sub een idee zijn.
              Voor balanceren zou ik aan een goede hoofdtelefoon of (bas problemen zijn vaak een akoestisch probleem) aan basstraps denken.
              Als geluidsgolven welke in een ruimte niet correct weergegeven kunnen worden (pieken en dalen) versterken verberg je eigenlijk het probleem. ;)

Comment

Een goede (echte bass weergave) heb je voldoende wattvermogen nodig,wil je actieve subwoofers, zoals je in je topic aangaf, kan je wel op een extra output aansluiten,als die aanwezig is? Is die afwezig,dan kan je het aansluiten op de aanwezige output waar je andere toppen aangesloten is. Vroeger deed ik dat ook,en dat werkte goed. Nu gebruik ik twee versterkers omdat ik in grote ruimtes draai.

Wat Ampi zei over mij is niet geheel correct, je mixer moet wel voorzien zijn met een EQ anders komt de bass nog niet goed op zijn recht. Bij de meeste mixers zit er wel een EQ op,bij voldoende wattvermogen verkrijg je wel een prima geluidsweergave.

M.v.g,

DJ Johny.

Comment

Originally posted by h1johny View Post
                  Wat Ampi zei over mij is niet geheel correct, je mixer moet wel voorzien zijn met een EQ anders komt de bass nog niet goed op zijn recht. Bij de meeste mixers zit er wel een EQ op,bij voldoende wattvermogen verkrijg je wel een prima geluidsweergave.
                  Je bent echt op de hoogte, zie ik: iedere zichzelf respecterende actieve sub heeft een ingebouwde crossover, waarmee de frequenties verdeeld worden over sub/toppen.
                  Volgens mij ga je even voorbij aan het feit dat het studio monitoren betreft: waarschijnlijk zit de OP wat op zijn slaapkamer te produceren.

Peter
                  Last edited by pboosten; Sunday-16-12-2018, 23:55. Reason: Verkeerde lidwoord :)

Comment

Originally posted by Erik-R View Post
                    Oke perfect, wat zouden jullie me aanbevelen voor een budget van rond de €150.00 ?
                    En welke kabels heb ik nog eventueel nodig?
                    Ik zou gevoelsmatig voor de samson gaan.
                    De 10” zal iets beter zijn dan de 6,5” van de reloop
                    Maar dit is puur gokken, beter is om te gaan luisteren en dan beslissen.
                    Welke kabels? Welke gebruik je nou? Waarschijnlijk zal je deze nodig hebben https://www.bax-shop.nl/tulp-rca-kab...ca-male-3-00-m

Comment

Originally posted by h1johny View Post
                      Een goede (echte bass weergave) heb je voldoende wattvermogen nodig,wil je actieve subwoofers, zoals je in je topic aangaf, kan je wel op een extra output aansluiten,als die aanwezig is? Is die afwezig,dan kan je het aansluiten op de aanwezige output waar je andere toppen aangesloten is. Vroeger deed ik dat ook,en dat werkte goed. Nu gebruik ik twee versterkers omdat ik in grote ruimtes draai.

M.v.g,

DJ Johny.
                      Je verhaal gaat van niet van toepassing naar onzin(sorry voor dit commentaar)
                      Als je kijkt naar welke top hij heeft, en overwelke subs hij het heeft, had je kunnen zien dat je verhaal niet van toepassing is, daarna begin je over extra uitgangen (op de mixer?!?!?!?! en eq
                      De door hem aangegeven subs hebben een rca ingang voor volledig signaal, vanuit de sub ga je via het ingebouwde filter naar de tops.

Comment

Deze aansluiting heb ik nu: PC > 3.5 jack naar RCA kabel:studio monitor. (2 monitors verbonden met audiodraad, geen idee hoe dat heet?)
                        Nu wil ik de Samson MediaOne gaan aanschaffen, heb ik dat alleen 2 RCA kabels nodig?
                        Wat is dat 't verloop van de kabels; Subwoofer, studio monitors naar pc?

Comment

Je gebruikt de bestaande kabel voor naar de sub te gaan. Voor de verbinding naar de tops heb je dan 2 mono rca rca nodig.let op deze zijn niet overal te krijgen, vaak dien je stereo kabel te kopen en deze op delen in 2kabels. Je dient er op te letten dat dit kan(vaak hebben rca kabels en kunststof blokje diedit vorkomt
                          Deze zou kunnen https://www.bax-shop.nl/tulp-/-rca-k...t-details.html
                          Last edited by Ampli; Wednesday-19-12-2018, 03:28.

Comment

Oke en stel ik koop de ''Behringer NEKKST K10S actieve studio-subwoofer'' , welke kabels heb ik dan nog nodig?

Comment

Dan heb je als ik het goed zie de zelfde kabels nodig, als alternatief zou ook 3,5mm stereo( uitgang pc) naar 2x xlr , dan 2x xlr naar rca(ingang monitors), in jouw geval zou ik het houden op de 3,5mm jack naar 2x rca en een kabel rca rca bij kopen

Comment

Working...
                              X