Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kunnen er 2 versterkers met 4 speakers laten draaien?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kunnen er 2 versterkers met 4 speakers laten draaien?

Twee speakers op 1 kanaal doorlussen niet mogelijk of te riskant?

Daar is er een oplossing voor!

Je hebt 2 versterkers nodig met extra inputaansluitingen. Sluit de inputkabels zoals op versterker 1 als 2 aan elkaar aan. De speakers op de speakeraansluiting (Output). Pas op!: De speakeraansluitingen nooit met 2 versterkers doorlussen!! Anders valt de versterker door de beveiliging uit en versterkers die niet beveiligd zijn kunnen ernstige schade veroorzaken!

Sluit de volgende input in de extra input in,naar uw mixer. Schakel daarna de twee versterkers in,en draai de volumeknoppen open. Schuif daarna de schuifregelaar van de mixer wat open. Het resultaat: Alle 4 speakers werken en heb je dus veel meer wattvermogen.

Ook is het mogelijk om op de tweede versterker subwoofers aan te sluiten,de versterker moet wel voor voldoende wattvermogen hebben en hebben een goede beveiliging nodig. Anders kan er in de subwoofers door clipping schade optreden.

Zo heb ik dat ook gedaan,De subwoofers op de tweede versterker van 1500 watt aangesloten,en de speakers op versterker 1 van 600 watt. Zo heb je voldoende geluid om een feestje te organiseren. Let daarbij op dat uw versterkers voorzien moeten zijn met 4 inputaansluitingen,anders kan je deze methode niet uitvoeren. Nog geen juiste versterker? Let op welk soort type versterker je besteld,en let voor uw bestelling goed op de aansluitmogelijkheden.

M.v.g,

DJ Johny.

Tja...
    Al zou je er 10 op aan willen sluiten kan dat.
    Ook zonder extra input aansluitingen op de versterkers.

Comment

Ik gebruik de hierboven beschreven methode al een lange tijd, Als je de mixer flink hard zet,trillen de glazen gewoon op de bar en voel je de bass trillingen in je buik.. Als er maar genoeg power inzit,lukt dat altijd,zeker met speakers die een hoge rendement hebben. Sommigen zeggen dat dat niet kan met twee versterkers werken,maar als je het juist aansluit,dan kan je gewoon de ramen de kozijnen eruit blazen! Vorige week kwam de politie zelfs even kijken tijdens een dancefeest,zo hard kan mijn installatie,hahaha...

M.v.g.

DJ Johny

Comment

Sowhe, gaaf man.
        Maar verder (technisch) l#l verhaal.

Comment

Als je met 2 versterkers werkt en met tops en subwoofers zijn er maar 2 “goede” methodes
          1 je sluit de versterkers aan via een crossover dat de de frequenties verdeeld
          2 je hebt versterkers met een crossover/dsp ingebouwd, je sluit de 2 de versterker dan aan op de highpass output van de 1ste versterker,

De met extra inputs versterker verhaal “verknoei” je alleen een hoop vermogen
          A de subs hoeven nl niet het hoog te hebben alleen alles onder de ca 120hz
          B de tops hoeven nl niet het laag te versterken die de sub weergeeft, dit kost nl veel vermogen wat ook nog slecht kan zijn voor de tops

En zowieso is het vrij normaal om met meerder versterkers te werken, vaak zelf 3 of meer per kant
          1 voor de subs, 1 voor laag/midden, en 1 voor hoog wel met de juiste crossover/dsp

Daarnaast heb je ook zoiets als splitkabels dwz 1 input met 2 uitgangen, deze gebruik je als je meerder de zelfde boxen apart wil versterken (met meerder versterkers)
          Last edited by Ampli; Monday-17-12-2018, 18:17.

Comment

Geen last op verknoei op vermogen. De inputs worden door signalen uit de mixer ontvangen, en de overige inputs zijn door de fabrikant doorverbonden met de eerste inputs. In de extra input heb ik met versterker 2 in zijn input aangesloten,twee speakers op output en de andere twee speakers op de tweede versterker in zijn output De koelvinnen blijven ook gewoon koel,als hij behoorlijk hard staat,dan zijn de koelvinnen normaal warm,ongeveer 40 graden.

Ik draai al maanden zo,de andere (2 subwoofers ) zit in de aansluiting waar de crossover zit. Hiermee worden de lage en de hoge tonen van elkaar gescheiden.
            Meet ik met de decibelmeter bij een flink vermogen,dan meet ik op een afstand van 4 meter van de installatie 121,5-122,9 decibel en dat is behoorlijk zeer hard!

Rendement in de speakers en subwoofers zijn ook zeer belangrijk,maar je moet natuurlijk geen goedkope Marquantspeakers aansluiten,die hebben geen hoge rendement!
            Dan knal je de conussen kapot...

:cool:

Comment

Working...
            X