Announcement

Collapse
No announcement yet.

actieve studiospeakers aansluiten op de laptop/tv

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• actieve studiospeakers aansluiten op de laptop/tv

beste allemaal,

ik ben een keer in een studio geweest waar men krk studio speakers had staan en ik was vrijwel meteen verkocht door de kwaliteit van het geluid en het design.
    ik luister graag muziek via de tv en vind dat daar dan ook de beste kwaliteit audio toe behoort.

nu is mijn vraag of ik de studio speakers (bij voorkeur de rp5 of rp6) op mijn tv/laptop kan aansluiten?
    zo ja hoe doe ik dit en gaat dit nog ten koste van de kwaliteit van het geluid omdat je geen gebruik maakt van een externe geluidskaart of dergelijks?
    bestaat er uberhaupt een externe audio interface voor tussen je tv en de actieve speakers?

gr
    Last edited by sicco; Friday-04-01-2019, 17:43.

Originally posted by sicco View Post
    ik luister graag muziek via de tv en vind dat daar dan ook de beste kwaliteit audio toe behoort.
    Of je dan voor deze luidsprekers moet gaan? Maar dat is een keuze en smaak...
    Ze kleuren wel iets dus waarschijnlijk vindt je ze daarom zo fijn klinken.

nu is mijn vraag of ik de studio speakers (bij voorkeur de rp5 of rp6) op mijn tv/laptop kan aansluiten?
    Laptop zal geen probleem zijn, TV is afhankelijk van de mogelijke uitgangen daarop.

zo ja hoe doe ik dit en gaat dit nog ten koste van de kwaliteit van het geluid omdat je geen gebruik maakt van een externe geluidskaart of dergelijks?
    bestaat er uberhaupt een externe audio interface voor tussen je tv en de actieve speakers?
    gr
    De geluidskaart is deze is een DAC, daarvoor is keuze genoeg, of er verschil waarneembaar is?
    Last edited by BT-Studio; Friday-04-01-2019, 19:12.

Comment

Dit is zeer eenvoudig, je hebt waarschijnlijk een hoofdtelefoon aansluiting of een line out met tulpstekkers op de tv
      Voor deze aansluitingen heb je alleen een passende kabelnodig

Comment

Originally posted by Ampli View Post
        Dit is zeer eenvoudig, je hebt waarschijnlijk een hoofdtelefoon aansluiting of een line out met tulpstekkers op de tv
        Voor deze aansluitingen heb je alleen een passende kabelnodig
        kwaliteitsverlies qua geluid is te verwaarlozen als je er een interface tussen plaatst? mocht het om de laptop gaan?

Comment

Originally posted by BT-Studio View Post
          Of je dan voor deze luidsprekers moet gaan? Maar dat is een keuze en smaak...
          Ze kleuren wel iets dus waarschijnlijk vindt je ze daarom zo fijn klinken.
          heb je misschien suggesties? ik luister vooral dance/hard dance muziek maar heb het niet al te breed. daarom wellicht deze krk speakers omdat de kwaliteit prijsverhouding wel goed ligt

Comment

heb je misschien suggesties?
            Begrijp mij niet verkeerd hoort. KRK zijn prima speakers (heb ze zelf ook).
            Maar als je het hebt over "de beste kwaliteit" dan zit je in een heel ander kwaliteit / prijs klasse.
            Monitor speakers in een studio moeten eerlijk (zuiver zonder kleuring) zijn.
            Om lekker van muziek te genieten zijn goede HiFi speakers weer fijn.
            Die KRK's zitten daar wat tussen in.
            De kwaliteit van je DAC (geluidskaart in de laptop) zal afhangen van de laptop.
            In het algemeen zal een fatsoenlijke externe interface beter prestaties leveren, maar verwacht geen grote (als ze al hoorbaar zijn) verschillen.

Comment

Begrijp mij niet verkeerd hoort. KRK zijn prima speakers (heb ze zelf ook).
              Maar als je het hebt over "de beste kwaliteit" dan zit je in een heel ander kwaliteit / prijs klasse.
              Monitor speakers in een studio moeten eerlijk (zuiver zonder kleuring) zijn.
              Om lekker van muziek te genieten zijn goede HiFi speakers weer fijn.
              Die KRK's zitten daar wat tussen in.
              De kwaliteit van je DAC (geluidskaart in de laptop) zal afhangen van de laptop.
              In het algemeen zal een fatsoenlijke externe interface beter prestaties leveren, maar verwacht geen grote (als ze al hoorbaar zijn) verschillen.
              Oké! Bedankt voor je oprechte antwoord, misschien dat ik inderdaad wat meer in de hoek van de hifi speakers moet gaan zoeken

Comment

misschien dat ik inderdaad wat meer in de hoek van de hifi speakers moet gaan zoeken
                Ga ze beluisteren, vergeet ook niet een goede versterker er bij te nemen in die hoek. ;)

Comment

Ga ze beluisteren, vergeet ook niet een goede versterker er bij te nemen in die hoek. ;)
                  zijn er nog bepaalde versterkers die je aan zou bevelen?

Comment

Niet om flauw te zijn of zo hoor, maar een versterker welke bij de te kiezen luidsprekers past.
                    Het is een combinatie.

Comment

Working...
                    X