Announcement

Collapse
No announcement yet.

Speakers gaan niet zo hard als ze kunnen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Speakers gaan niet zo hard als ze kunnen

Hallo,

Ik heb 2x een Samson resound hd RS15HD. En een stage line STA-1800 pro power amplifier. Ik heb de 2 speakers met speakon aangesloten en de versterker heb ik met 2 gebalanceerde jack kabels aangesloten op mijn focusrite 2i4 die weer is aangesloten op de computer. De set komt uit een oude sporthal dus er zal wel ruig mee omgegaan zijn. Zodra ik iets afspeel via mijn computer gaat het geluid wel hard. Alleen naar mijn idee lang niet zo hard als dat ze zouden moeten kunnen. Heeft iemand een idee waar dit door zou kunnen komen?

Speakers: https://www.bax-shop.nl/passieve-ful...YaAnwdEALw_wcB

Focusrite: https://www.bax-shop.nl/externe-audi...MaAnc_EALw_wcB

Groet,

Bram

Heb je de sensitivity instelling achter op de versterker in de juiste stand staan? En limiter op on? Bedenk wel dat deze speakers max 125db halen in de meest gunstigste omstandigheden. 120db is meer rieel. De huidige nieuwe speakers zitten veel meer richting de 130db.

Comment

Bedankt voor je reactie.
      De instellingen op de achterkant van de versterker heb ik zo gezet dat ze het hardst gaan. Alleen kunnen ze dan alsnog lang zo hard niet als dat ze kunnen. Ze staan nu momenteel in een vrij kleine kamer en als ik ze op z'n hardst zet dan is dat niet storend.
      Ik heb de focusrite ook al even vervangen voor een Numark mixtrack pro die ik nog had liggen alleen helpt dit ook niet.

Comment

Volumeregeling laptop helemaal open? Al een mengpaneel/mixer er bij tussen geprobeerd?

Comment

Ik heb het volume van mijn computer op 100. Ook heb ik het al voor de zekerheid via een andere computer geprobeert. Dit had alleen geen zin. Een mixer er tussen heb ik niet geprobeert. Wat voor mixer zou kunnen werken? En hoe kan ik deze dan het beste aansluiten?

Comment

Input (versterker) volume heeft geen zin als deze al op max staat (dus een mixer o.i.d. toevoegen om signaal verder te boosten zal alleen vervormen).

Comment

De instellingen op de achterkant van de versterker heb ik zo gezet dat ze het hardst gaan. Alleen kunnen ze dan alsnog lang zo hard niet als dat ze kunnen. Ze staan nu momenteel in een vrij kleine kamer en als ik ze op z'n hardst zet dan is dat niet storend.

staan ze niet elkaar tegen te werken in een kleine kamer ? en staan ze op standaards ? test eens 1 speaker. alleen links en vervolgens alleen rechts.
              misschien dat ze de plus en de min per ongeluk omgedraaid hebben bij 1 speaker oid

je focusrite heeft een afgifte van +10 db dus daar zal het niet aan liggen. is genoeg om de versterker aan te sturen.
              mocht je twijfelen pak een analoog mengpaneeltje zodat je kan zien wat je uitstuurt. rond de 0 db uitsturen. en niet in het rood.
              (maar volgens mij kan je op numark pro ook zien wat je uitstuurt) hoe aan te sluiten ? focusrite/numark-mengpaneeltje-versterker.

en verder een versterker kan ook op zijn. alleen om nu te zeggen dat het 100% zeker weten de versterker is ?
              dat vind ik een lastige. je zou eens een andere versterker kunnen proberen. kijk of je ergens eentje kunt lenen/huren. (met het zelfde vermogen)
              Last edited by miciel; Friday-08-03-2019, 01:12.

Comment

Bedankt voor uw reactie.
                Dat met die speakers appart testen zal ik even uitproberen. De speakers staan niet op een standaard.
                Als ik een mixer aansluit. Moet ik dan de output van de mixer in de input van de focusrite doen? Of de mixer in de output van de focusrite? En wat voor mixer zou goed zijn hiervoor?

Comment

Een mixer gaat 0,0 toevoegen.
                  De output van je focusrite is line level en de input van je versterker ook (beide balanced).
                  Je kunt hooguit met een mixer de boel zachter zetten of oversturen.
                  Volume knop van de 2i4 wel helemaal open staan?
                  Gebruik je wel gebalanceerde kabels voor aansluiten van 2i4 naar versterker?
                  Last edited by BT-Studio; Sunday-10-03-2019, 13:15.

Comment

De volume knop staat helemaal open. Ik gebruik inderdaad gebalanceerde kables. Ik 2 dezelfde versterkers en beide geprobeert maar dat maakt ook geen verschil.

Comment

Dan gaan ze gewoon niet harder. :?

Comment

Goede avond.
                        Lukt het wel om de versterker zo hard in te sturen dat de Klip lampje op de front gaan knipperen/branden?
                        De versterker zou een 500Watt aan 8 ohm moeten kunnen leveren, meer dan genoeg voor deze speakers.
                        https://www.monacor.dk/import/media/FLE/STA800.pdf.

En in een normale huis kamer ruimte van 5 bij 5 meter moet dat toch hard genoeg gaan om niet meer fatsoenlijk met elkaar te kunnen praten.

Anders is er ergens toch echt iets mis.

Comment

Working...
                        X