Announcement

Collapse
No announcement yet.

KRK monitors aansluiten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• KRK monitors aansluiten

Beste leden,

Ik heb gister een setje KRK P5 G3 ontvangen, deze kan ik rechtstreeks aansluiten met RCA op mijn Pioneer DJ SB2. Echter hoor ik wel een ruis wanneer de DB op de KRK openstaat, als deze op 0DB staat hoor ik het heel zachtjes en is het niet per se hinderlijk met de muziek (wel storend, maar minimaal). Ik kan hier nu wel even mee doorkomen, maar misschien heeft iemand hiervoor een oplossing.

Ik heb al geprobeerd: Alles aansluiten in stopcontacten met aarde, evenals mijn macbook, maar dit maakt geen verschil.
    Ook heb ik geprobeerd de KRK aan te sluiten met een korte RCA kabel van een meter, maar dit mocht ook niet baten.
    Heeft iemand een oplossing voor dit vervelende verschijnsel?:cry:
    Ook denk ik eraan om een interface (geluidskaart) te kopen, zodat ik een bluetooth receiver o.i.d kan aansluiten dmv een jack kabel of andere apparaten met RCA ed.
    Wat kan ik hiervoor het beste kopen? De KRK naar de interface met XLR - TRS (x2) en verschillende inputs? Edit: De Pioneer controller heeft alleen maar RCA uitgang.

Bij voorbaat dank!
    Een fijne zondag:)
    Last edited by rickjw; Sunday-10-03-2019, 17:54. Reason: Extra informatie

Ik heb het volgende nog eens geprobeerd: de KRK aangesloten op ongeaarde en geaarde contacten en met én zonder andere apparaten. Dit maakte allemaal geen verschil.

Ook heb ik de platenspelers rechtsreeks aangesloten (zonder versterker dus wel slechte kwaliteit) op de KRK’s en nu had ik geen ruis. De stroomaansluiting zal dus prima zijn kan ik hieruit concluderen? Maar wat zou dan het probleem kunnen zijn, de Pioneer DJ SB2 misschien of de gebruikte RCA kabel?

Comment

Als er niks op aangesloten ruisen ze ook?

Comment

Originally posted by BT-Studio View Post
        Als er niks op aangesloten ruisen ze ook?
        Nee dan hoor ik niets, pas als ik ze aansluit op de Pioneer controller.

Comment

Originally posted by rickjw View Post
          Nee dan hoor ik niets, pas als ik ze aansluit op de Pioneer controller.
          Dan komt daar je ruis vandaan.

Comment

Originally posted by BT-Studio View Post
            Dan komt daar je ruis vandaan.
            En hoe is dit op te lossen?

Comment

Niet. Als dat apparaat ruist is het of stuk of slecht (minder dan verwacht) kwaliteit.

Comment

Working...
              X