Announcement

Collapse
No announcement yet.

Twee baskasten en twee topkasten op één kanaal versterker, kan dat?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Twee baskasten en twee topkasten op één kanaal versterker, kan dat?

Stel ik koop een zware versterker 2 Ohm stabiel.

Kan ik per kanaal dan twee baskasten aansluiten met hierop twee topkasten? En hoe moet ik dat dan aansluiten?

Zal van de versterker en kasten afhangen.
    Als per kanaal de impedantie klopt en versterker kan voldoende vermogen leveren kan het.
    Een scheidingsfilter zou ook fijn zijn dan.

Comment

Originally posted by BT-Studio View Post
      Zal van de versterker en kasten afhangen.
      Als per kanaal de impedantie klopt en versterker kan voldoende vermogen leveren kan het.
      Een scheidingsfilter zou ook fijn zijn dan.

Het zou gaan om twee subs van EV 118ELT met daarop twee topkasten 112ELT, allen 8 ohm. In eerste instantie dacht ik met een speakon splitser kabel vanaf de versterker nasr de twee subs te gaan. En vanaf de subs gewoon naar de topkasten. Later zou ik het nog verder willen regelen mbv een crossover.
      Last edited by Harry Nak; Sunday-14-04-2019, 14:10.

Comment

De hele reut dus parallel op 1 versterker kanaal ?
        Lijkt me geen goede oplossing:
        Qua balancering: Je kunt de tops en subs niet balanceren omdat ze hetzelfde signaal aangeboden krijgen. Als bijv je tops te hard gaan in vergelijking met je subs is dat jammer maar helaas.
        Qua frequentie response: je moet ergens crossen tussen de tops en subs, anders krijg je een rarae overlap. Bovendien moet voor sommige topkasten de lage frequenties weggefilterd worden, anders gaat de belastbaarheid een stuk naar beneden.
        In dit geval heb je geen andere optie dan passieve scheidingsfilters toe te passen.
        Dus beter 2 versterkers (1 voor top en 1 voor sub) met een aktieve crossover.

Comment

Working...
        X