Announcement

Collapse
No announcement yet.

Devine B118A MKII actieve sub Clipt heel snel

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Devine B118A MKII actieve sub Clipt heel snel

Hallo allemaal,

Ik heb de actieve subwoofer met 2 trono’s 15.
    Wanneer ik er 2, 1 of 0 aansluit en het volume een beetje (opbouwend) opendraai gaat het clip lampje branden. Naar mijn mening is het geluid nog niet heel luid.
    De master staat op ong 1/4e en bas 1/2e (versterker sub)
    Op de eq. staat alles precies in het midden.
    Nu vroeg ik mij af, kan de subwoofer niet zo hard met de ingebouwde versterker?
    Of is er een defect?
    Lijkt mij niet dat je muziek wil draaien met een constant brandend clip lampje.

Alvast bedankt!

Hoe is het signaal die je aanbied?
    Waar komt deze vandaan op welke manier?

Comment

Ik heb een macbook naar een pioneer ddj sb3 naar de subwoofer

Comment

Ik denk dat je gewoon al heel erg blij mag zijn als deze sub de 120 db max haalt.
        dat is gewoon niet zo heel erg gek veel

Comment

Zou een losse versterker met een passieve sub harder gaan?
          Ik had vernomen dat de standaard ingebouwde subwoofer voldoende zou zijn.

Comment

Deze subwoofer en versterker zouden best op elkaar afgestemd kunnen zijn.
            Maar ik hoop ook dat je begrijpt dat een versterker en een subwoofer in 1 ( dus een actieve ) voor 250 euro gewoon weg geen wonderen kan verrichten.
            Als je voor zeg ongeveer het zelfde geld aan losse versterker neemt en een losse subwoofer zal het dus zeer waarschijnlijk niet harder gaan.

Wil je echt harder dan zal je naar ander en dus ook duurder materiaal moeten gaan kijken. Met een 250 aan budget zal je geen echte stappen gaan zetten dat het harder gaat.

Comment

Ik bedoelde de devine sub passief met losse versterker die meer watt levert in plaats van 300watt bij de actieve Devine. Maar dan verhoog ik mijn budget en koop ik een duurdere.

Comment

Je kan van de actieve sub wel een pasieve maken en er een versterker op aan sluiten
                Maar dan nog zal de sub niet veel harder kunnen aangezien de versterker die er nu in zit heel hoogst waarschijnlijk al het vermogen af geeft wat de speaker fatsoenlijk kan verwerken.

Er zit niet zomaar een versterker in de sub, dat is er 1 die er ook voor bedoeld is.

Comment

Originally posted by woutm View Post
                  Of is er een defect?
                  Lijkt me wel. Nu weet ik niet hoe hard jij 'hard' noemt, maar ik heb dezelfde actieve sub (met twee trono 10's) voor huis-, tuin- en keukengebruik, en bij mij clipt ie nooit, terwijl ik echt wel 'hard' ga.

Bij mij gaat het geluid van de laptop via een A&H mengpaneeltje naar de sub.

Peter
                  Last edited by pboosten; Saturday-27-07-2019, 19:34. Reason: Handleiding erop nageslagen: Trono 15 is geen probleem

Comment

Ik ga de actieve sub retouren en een passieve aanschaffen met een sterke versterker.
                    Ik heb de luidheid van het volume vergeleken met andere speakersets die wij thuis hebben met veel minder watt en grootte van de woofers. Ook heb ik mijn familie gevraagd om hun mening en constateerde allemaal dat het tegenviel. Ook zie ik nauwelijks tot geen beweging in de woofers op de trono's of sub. Niet dat dit een belangrijke indicatie is, maar bij andere speakers bewegen ze duidelijk heen en weer.

Comment

Misschien is er iets mis met de ingebouwde versterker. Retourneren of een ander typen uitzoeken.
                      Heb je wel met speakers vergeleken die in dezelfde prijsklasse vallen? Aangezien het natuurlijk ook in de prijs kan zitten ;)

Comment

Vergeleken met speakers zelfs onder deze prijsklasse.

Comment

ik heb even gekeken naar de versterker welke in deze subwoofer zit. (deze is vrij licht.)
                          als je kiest voor 2 passieve subwoofers van devine 18 inch en 2 passieve topjes (trono 15),
                          een crosover en 2 versterkers.
                          dan kan je er wel wat meer uit te halen. (dan heb je namelijk een ander systeem)
                          de actieve devine sub heeft maar 2 x 120 watt 8ohm voor de trono topjes welke een rms van 250 watt hebben.
                          verder de subwoofer zelf krijgt 300 watt terwijl deze ook wel wat meer mag hebben.
                          de passive versie heeft 600 watt rms. (niet dat ik daarin geloof)
                          houdt wel rekening met dat zowel deze sub als deze speakers de rms met een korreltje zout moet nemen.
                          voor de topjes kan je bijv een versterker nemen van 2x200 watt op 8 ohm en voor de subs 2x500 watt op 8 ohm.
                          (en een crosover) je hebt dan wat meer vermogen dan dat er in de actieve sub zit.
                          moraal van het verhaal je kan er wel wat meer uithalen, maar of je dat moet willen is een 2de.

eventueel kan je nog voor 2 keer 15 inch sub woofer gaan met een lichtere versteker.
                          de 15 inch versie heeft een rms 450 watt versterker mag wat smaller pak dan 2x 400 watt op 8 ohm.

ondanks dat er wel mogenlijkheden zijn zou ik je toch het advies mee willen geven om even door te sparen.
                          voor een goede 2.1 set van een goed merk. met actieve speakers en een active subwoofer.
                          maar je kan ook voor 2 actieve topjes en voor 2 actieve subwoofers gaan.(ook van een goed merk)
                          het budget spul is meer voor tuinfeesten ed. dan voor professioneel gebruik zoals drive in dj ed.
                          Last edited by miciel; Thursday-22-08-2019, 01:48.

Comment

Working...
                          X