Announcement

Collapse
No announcement yet.

Actieve sub op actieve tops?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Actieve sub op actieve tops?

Hallo iedereen,

Momenteel gebruik ik 2x Devine Artis 12a om af en toe op wat kleine feestjes als achtergrond muziek te draaien.
    Lekker mobiel en ze geven best een aardig geluid. Nu mis ik als het wat harder moet wat extra bass.
    Via een vriend kan ik gratis aan Devine B115a komen. Betreft : https://www.bax-shop.nl/producten-ui...als-versterker

Vraag: kan ik mijn topjes (actief) aansluiten op deze actieve sub? Zo ja hoe?

Alvast Bedankt voor jullie reacties

Je zou de 12a via de jack aansluitingen op de sub kunnen aansluiten.

Comment

Originally posted by BT-Studio View Post
      Je zou de 12a via de jack aansluitingen op de sub kunnen aansluiten.

Op de jack input van de sub bedoel je? Is toch een line in? Gaat dat werken?

Comment

Het is een gedeelde in/output.

Comment

Originally posted by BT-Studio View Post
          Het is een gedeelde in/output.
          Tx, ik ga het proberen.

Comment

Gaat ook gewoon met 2 extra XLR kabels . Vanaf het mengpaneel naar de toppen (Devine Artis 12a) met de bestaande kabels en vanaf de toppen naar de subwoofer (Devine B115a) met de 2 extra kabels.

Comment

Originally posted by WoodenHenry View Post
              Gaat ook gewoon met 2 extra XLR kabels . Vanaf het mengpaneel naar de toppen (Devine Artis 12a) met de bestaande kabels en vanaf de toppen naar de subwoofer (Devine B115a) met de 2 extra kabels.

​​​​​​Nog niet gelukt. Zowel jacks als xlr geprobeerd.

Wie legt me in jip.en janneke taal uit hoe ik deze zaken aan elkaar knoop? Draai met een Pioneer XDJ-RX2.

Comment

Pioneer XDJ-RX2 Masters out (L/R) > XLR > Input (L/R) Devine B115a Jack (L/R) > TRS > Jack Line In van elk Devine B115a

Comment

Volgens de handleiding: The B115A and B118A subwoofers are not designed to work with active (self-powered) loudspeakers. However, it is possible to connect an active (self-powered) loudspeaker by using the signal input terminals. Connect an active loudspeaker through the XLR or 6.35mm jackplug connections.

Comment

Originally posted by pboosten View Post
                    Volgens de handleiding: The B115A and B118A subwoofers are not designed to work with active (self-powered) loudspeakers. However, it is possible to connect an active (self-powered) loudspeaker by using the signal input terminals. Connect an active loudspeaker through the XLR or 6.35mm jackplug connections.
                    Tx!

Dus vanuit Pioneer naar Artis speakers via xlr en uit speakers via xlr of jack naar sub input xlr ? Ik heb 4 xlr kabels dus dat moet lukken toch?

Comment

Neen, die B115A heeft maar twee XLR-aansluitinkjes. Zoals BT al schreef: Pioneer -> <XLR> -> X115A -> <TRS> -> Artis (helaas had BT hier een schrijffoutje gemaakt)

Edit: ik zie dat het ook andersom kan (is al voorgesteld door iemand):

Pioneer -> <XLR> Artis -> <XLR> B115A

Peter
                      Last edited by pboosten; Wednesday-18-12-2019, 21:23.

Comment

En wil je echt chique, dan koop je een crossover, heb je wel twee extra XLR-kabeltjes nodig.

Peter

Comment

Neen, die B115A heeft maar twee XLR-aansluitinkjes. Zoals BT al schreef: Pioneer -> <XLR> -> X115A -> <TRS> -> Artis (helaas had BT hier een schrijffoutje gemaakt)

Edit: ik zie dat het ook andersom kan (is al voorgesteld door iemand):

Pioneer -> <XLR> Artis -> <XLR> B115A

Peter
                          Bedankt Peter, blij met je hulp. Om nog ff jip en janneke te houden.. Begrijp ik het goed als ik het zo in concreto aansluit?

Pioneer – XLR – B115A ( Input right en left XLR ) – TRS ( SAT Power out right en left ) – Artis ( welke aansluiting?? )

Of:

Pioneer – XLR – Artis ( Line input ) – XLR ( Line Out ) – B115A ( Input right en left XLR )

Wellicht dat de sub defect is.. Zou hij al geluid of iets moeten doen als ik enkel de Pioneer aansluit via XLR aan de sub? ( Input right en left )? Kan ik hem zo testen?

Last edited by James; Thursday-19-12-2019, 12:16.

Comment

Wat je ook doet: GEEN SAT POWER OUT!!!! Dat is de versterkte uitgang van die sub (is bedoeld om twee PASSIEVE satellites aan te sluiten). Die TRS moet je aansluiten op de TRS line in (dat klinkt wellicht een beetje stom, maar die twee line-ins zijn doorgeschakeld, waardoor die ook als line out is te gebruiken).

Als je de pioneer aan de sub aansluit moet die hoe dan ook geluid geven.

Peter

Comment

Wat je ook doet: GEEN SAT POWER OUT!!!! Dat is de versterkte uitgang van die sub (is bedoeld om twee PASSIEVE satellites aan te sluiten). Die TRS moet je aansluiten op de TRS line in (dat klinkt wellicht een beetje stom, maar die twee line-ins zijn doorgeschakeld, waardoor die ook als line out is te gebruiken).

Als je de pioneer aan de sub aansluit moet die hoe dan ook geluid geven.

Peter
                              Helder.. ik ga het weer proberen.. bedankt!

Comment

Working...
                              X