Announcement

Collapse
No announcement yet.

DBX 166XS aansluiten op een D&R Webstation

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• DBX 166XS aansluiten op een D&R Webstation

Ik heb onlangs een D&R webstation en een DBX 166XS compressor/limiter/gate aangeschaft bij BAX.
    Mijn werd aangeraden om de procab REF709 XLR male/female - jack male erbij aan te schaffen, en dan komt de Jack male in de INSERT van kanaal 1 (MIC)
    Maar ja je raad het al, werkt dan alleen op de mic uitgang, maar wil het ook op twee andere schuiven hebben.
    Ik ben pas een beginner, om het zo maar te noemen.
    Zou iemand mijn een beetje op weg kunnen helpen?
    Alvast bedankt..

Gr. Pieter

Disclaimer: ik heb geen van deze devices.

Voor zo ver ik op de plaatjes (in de bax-shop) kan zien, heeft de webstation maar twee insert-mogelijkheden, en de DBX twee outputs. Dat zou dus precies genoeg kunnen zijn.

Waarom je een XLR->jack kabel geadviseerd gekregen hebt, is mij een raadsel (kan natuurlijk wel), maar een normale TRS male-male zou het ook moeten doen, maar goed, dat laat ik liever aan de experts over.

In de professionele, niet-digitale mixwereld heeft men meestal een rekje met compressoren, en het hangt een beetje af wat je probeert te compressen: ik zou bijvoorbeeld nooit individuele kanalen van een compressor voorzien, maar bijvoorbeeld eentje op een bus met alle drums, of bijvoorbeeld alle middenfrequenties en dan sidechainen met vocals.

OTOH: bij studiowerk worden inkomende vocals al door een compressor geduwd om de dynamiek te verminderen.

Peter

Comment

Waar wil je compressie op hebben?
      Op microfoon ingangen kan inderdaad via de inserts.
      Op alles zal dan door de DBX tusse uitgang en waar je die op aangesloten hebt geplaatst moeten worden.
      Er zit geen analoog Send and Return op dat D&R ding, dus als extern effect daarop gebruiken gaat hem niet worden om dit via USB terug te ontvangen.
      Of je zou via software apart de de uitgangen welke USB gebruikt kunnen selecteren als ook wat er op de USB ingangen binnenkomt.
      Maar hiervoor sluit ik mij ook met de Disclaimer aan: ik heb geen van deze devices.
      Last edited by BT-Studio; Sunday-13-10-2019, 13:13.

Comment

Beste Pieter,

Is het inmiddels gelukt met het aansluiten van de comperssor/limiter op de Webstation? Ik heb ook net een Webstation gekocht en wil hetzelfde gaan doen. Wellicht kun je me adviseren hoe aan te sluiten?

Gr. Marten

Comment

Working...
        X