Announcement

Collapse
No announcement yet.

Uphoria UMC22 Inst2 ingang vraag?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Uphoria UMC22 Inst2 ingang vraag?

Onlangs naar volle tevredenheid een Uphoria UMC22 hier gekocht. Met nu de volgende vraag.

Kan er aan de INST 2 ingang ook een 'headphone out' ingeplugd worden? Denk bijvoorbeeld aan de headphone out van een gitaarversterker of keyboard, natuurlijk rekening houdend met HP-out stereo en INST in mono (toch?).
    Kan deze INST 2 ingang zulke waardes verwerken en loopt deze dan geen schade op?

Bij voorbaat dank.
    Last edited by feestneus; Saturday-19-10-2019, 17:10.

Om een hi-Z ingang hiervoor te gebruiken zal je iets als een reamp box moeten gebruiken.
    En de volume van de uitgang niet te hoog moeten zetten.
    1 op 1 zou ik niet doen.

Comment

Ok. Bedankt.

Wel jammer. Aangezien het een INSTrument ingang is zou je verwachten dat een out van bijvoorbeeld een keyboard er ook in zou kunnen. En een oud op keyboards is nogal eens ook de headphone.
      Dan vraag ik me meteen ook af voor wat voor INSTrumenten deze ingang dan dient? Alleen gitaar en andere element-instrumenten? (als bijvoorbeeld elec. viool?)

Comment

Hi-Z wil zeggen hoog impedantie (weerstand bij wisselstroom).
        Elementen hebben dit inderdaad nodig.
        Elektrisch instrumenten hebben vaak een line niveau uitgang of (helaas) alleen een hoofdtelefoon aansluiting.

Comment

Bedankt. BT-Studio.
          Gelukkig heb ik meer opties voorhanden en loop ik er niet in vast. Het was alleen wel af en toe makkelijk geweest als deze het ook kon.
          Maar niet naar blijkt, dus dan niet. Het zij zo. Misschien in de toekomst nog een reampje dan. Ik ben er toch blij mee want een handig en goed apparaat. :p

Comment

Working...
          X