Het forum is niet langer in gebruik. De informatie op het forum blijft beschikbaar, maar het is niet langer mogelijk om te reageren. Voor het laatste nieuws, achtergronden en advies verwijzen we je graag door naar onze website, blog en het keuzehulp-overzicht.
Ben net begonnen met bascursus en heb een basversterker met een een aux aansluiting voor pc, cd enz.
Maar wat voor kabel/stekker moet ik daarvoor gebruiken?
Zonder te weten welke basversterker is dat moeilijk gokken.
Wellicht wil je ook vertellen waar je 'm precies op wilt aansluiten en wat je daarmee probeert te bereiken, want bij 'pc, cd, enz' zijn er twee compleet andere werelden, en de derde durf ik niet over te speculeren ;)
Het is een Warwick BC 20 basgitaarversterker-combo, met 3.5 mm aansluiting voor aux.. Ik zet een cursus-cd met na-en meespeelmuziek op een mp3 speler. Hoef ik geen pc met speakers ed. mee te zeulen.
I stand corrected, ik dacht dat dat een uitgang was, maar het is een ingang. Gewoon, trs-trs kabel, en aansluiten op de hoofdtelefoon uitgang van de mp3-speler.
Rechtstreeks van amp-uit naar pc-in geeft meestal niet zo'n mooi geluid (gain staging). En al zeker niet als de pc geen HD geluidskaart heeft. Een goede interface welke de amp-uit kan handlen (dit is niet standaard) is dan wel een aanrader.
Daarnaast zijn de meningen nog verdeeld over de geluidskwaliteit van deze vorm van ingeplugt opnemen. Velen geven voorkeur aan het plaatsen van een goede microfoon voor de amp. Voordeel hierbij is dat je meteen voor een simpelere interface kunt gaan welke geen amp-in nodig heeft maar slechts mic-in.
Last edited by feestneus; Monday-04-11-2019, 15:48.
Het gaat hier om een aux input.
Overigens als het om een aux (line level) output ging zie ik niet waarom gain staging (populair term vandaag de dag) en aansluiten een probleem zou zijn.
Comment