Announcement

Collapse
No announcement yet.

Technics nog steeds beste?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Technics nog steeds beste?

Hé daar,

Ik vroeg me af ofdat de befaamde Technics draaitafels nog steeds het beste zijn, of dat ze inmiddels op kwaliteit zijn ingehaald door andere merken?

Ik hoorde namelijk dat je voor 300 euro al betere spelers hebt, aangezien Technics z'n spelers de laatste 10 jaar niet heeft door ontwikkeld en de rest wel. Is dit zo?

Technics blijft nog steeds de meest gevraagde platendraaier. Maar van kwaliteit komen de Synq XTRM en de Akiyama Dj Acura draaitafels enorm dicht in de buurt, om niet te zeggen dat ze de technics zelfs voorbijsteken.
    Het grote voordeel van de synq en de Akiyama is dat ze een enorm snelle start hebben, en hoge torque. Ook nog een voordeel is dat je met de pitch verder kan gaan dan de +/- 8% van technics.
    Het enige wat je wel nog moet bij de synq en de akiyama is de speling verwijderen. Maar dit kleine "nadeel" weegt niet echt op tegen de andere voordelen.
    Dit is natuurlijk mijn persoonlijke mening over de speler, er zullen waarschijnlijk wel anderen zijn die zweren bij technics :wink:

Comment

Bovenstaande is allemaal waar. Maar de acura etc zijn nog maar 2 jaar op de markt. Een technics draaitafel gaat met gemak 10 jaar mee en zelfs nog langer! De tijd heeft dat bewezen, ik durf niet te zeggen dat een acura ook 10 jaar mee gaat. Maar ik denk het niet.

Comment

Robert, waarom denk je van niet?

Heb tot op heden nog geen enkel probleem ondervonden (met klanten) met een acura, synq of american audio OEM bak. Dit geeft inderdaad nog geen garantie, maar ze zijn op de goede weg.

Toch zal het nog jaren duren voordat ze technics echt in gaan halen en voordat ze ook op riders komen te staan van de pro dj`s. Zover zijn we nog niet, maar ik weet zeker dat er momenteel voor thuis gebruik meer OEM bakken te vinden zijn dan technics.

Wil je ze gaan verhuren, zou ik toch maar gewoon nog de technics aanschaffen.

Comment

De arm is toch wat meer van plastic dan die van een Technics (voel maar eens ;) ) en daarnaast verwacht ik dat de electronica minder is. Tevens zit de pitch vanbinnen in de acura ook niet afgeschermd dit maakt het al niet/moeilijk bruikbaar in een discotheek.

Comment

Aha, bedankt voor de info!

Comment

Working...
            X