Announcement

Collapse
No announcement yet.

Live mix opnemen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Live mix opnemen

Ik had eens een vraag...

Hoe kan ik een live mix opnemen? Kan dat via de pc? Of heb je echt een recorder nodig om fatsoenlijke kwaliteit te hebben?

Ik heb al eens een live mix proberen op te nemen, Via me recorder uitgang van me mengpaneel en dan in de microfoon ingang van me laptop met het programma audacity. Helaas kwam de kwaliteit nogal zwak over.

ik heb hier thuis een minidisc recorder staan en zo neem ik altijd eerst me mix op een lege minidisc en daarna overzetten naar de computer veel betere kwaliteit dan idd gelijk op een pc :wink:

Comment

dat is ook een oplossing, ik heb er een een audigy 2 zs kaart inhangen, hang het op de line in en je hebt ook mooie kwali :)

Comment

Inderdaad, neem een fatsoenlijke geluidskaart en een fatsoenlijk kabel voor tussen je masterout en je geluidskaart. Uiteraard speelt het soort programma ook mee.

Verder is er momenteel een grote opkomst van USB mixers, deze hebben een standaard out via USB welke direct op een USB poort van je pc geplug kan worden. Kijk eens naar de GEMINI PS-02 USB of de Reloop RMX 40 USB. Dit heeft toch de toekomst.

Comment

ik dacht dat die usb poorten waren voor eventuele firmware upgrades?? maar die functioneren dus als geluidskaart??, interesant... tell us more xD

Comment

Hier letterlijk van een andere site gepikt ;)

Deze toch al bekende en veelzijdige mixer, wordt nu nóg veelzijdiger. De vernieuwde versie is namelijk aan te sluiten op de PC via een dubbele full-duplex USB aansluiting. De computer herkent de USB aansluitingen op de mixer als 2 geluidskaarten, waardoor rechtstreeks vanaf de computer afgespeeld kan worden op de mixer, en omgekeerd natuurlijk ook met de computer opgenomen kan worden vanaf de mixer. De gebruikersmogelijkheden worden hierdoor nog veelzijdiger,

Duidelijk genoeg lijkt mij!

Ik zou bijna mijn denon mixer willen inruilen... :P

Comment

Heeft er dan mischien iemand tips voor welk soort programma ik ervoor zou kunnen gebruiken?

Comment

Wavelab vind ik een erg makkelijk programma.

Comment

Working...
                X