Announcement

Collapse
No announcement yet.

Met laptop draaien

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

ik ben ook anti computer...

vorigecafe waar ik stond hadden ze het die stond altijd uit bij mij...

waar ik nu draai gebruik ik hem nog steeds amper tot niet het is wel handig als je ff naar de wc moet !!

Comment

Bovendien heb je dik kans dat als je veel draait dat je hardeschijf na een tijdje zoiets heeft van.. ja alles leuk en aardig.. maar ik ga dr nu toch even een paar seconde mee ophouden.. of je DJ-programma crashed gewoon.. (PCDJ schijnt t wat dat betreft erg goed te doen, is crash bestendig blijkbaar :P)

In t ergste geval haperd de muziek, als je geluk hebt haperd ie even op de maat van de muziek.. of de muziek valt gewoon helemaal uit..

Sta jij je daar te schamen,, natuurlijk kan je de mic ff pakken en je dr uitlullen, maar prettig is t niet ;)

Comment

dat je hdd de pijp uit gaat gebeurd niet zomaar... en je hebt cker nog nooit gehad dat je cd-spelers vastliepen??? of dat je op een feest staat en de versterker kapt ermee (heb ik ook genoeg lui het mee zien vernaggelen. dus over alles is wat te zeggen :P)

het kan wel zijn dat je een zwaar verpauperde install heb van windhoos (neem dan ook een mac ;) of neem 1 partitie voor een install met alleen audio shizzle en 1 voor je andere dingen die je niet nodig hebt tijdens het draaien)

ik moet toch zeggen, we hebben er aardig wat avondjes opzitten met een laptop en hij blijft het toch altijd perfect doen... als je maar van te voren weet dat het goed werkt (niet ff 10 minuten voordat je gaat draaien de nieuwste versie eroverheen kijlen)but then again... vinyl en cd's is ook leuk, het maakt me geen reet uit waarmee ik moet draaien lol heb ik er toch wel in als het publiek ook lol heeft.

Comment

Hmm,, ik ken een paar mensen die met pc draaien, stuk voor stuk wel eens last gehad van overslaande nummers..

Comment

Maar hebben die dan puur en alleen muziekbenodigdheden op die pc staan of ook nog eens andere bagger zoals zware games?
            Dat kan ook reuze schelen :wink:

Comment

Puur en alleen muzieksoftware..

En ze hebben volgens mij allemaal geen slecht bakkie..

Comment

Het vallen of staan van een betrouwbare setup via de computer zit hem in het volgende

- PC of laptop zo clean mogelijk uitvoeren met ruim voldoende intern geheugen. Het liefst 1024 of meer en een snelle processor.
                - Verder geen andere software installeren en al helemaal niet je lichtshow via martin lightjockey. Dit is ook zon geheugenvreter.
                - Schaf een fatsoenlijke geluidskaart aan van ESI of EMU. Betrouwbaar, slaan niet over en hebben een super geluidskwaliteit.
                - Beheer je eigen systeem en laat niet iedereen zomaar je software updaten of wat mp3 toevoegen. Nee doe dit zelf.
                - Koop gewoon eerlijk via de normale weg je software. Elke fabrikant zet wat listige bugs in de demo en niet geregisteerde versies. Waar bij bpm het overslaan na enkele uren 1 van is.

Ik verwacht persoonlijk dat dit zeker de toekomst zal hebben, je ziet steeds meer dj`s overstappen en het zichzelf gemakkelijk maken door hun platen op te nemen. Nog een jaar of vijf en elke dj heeft enkel nog een paar USB stickjes zo groot als een pen waar zon 500 gig aan mp3`s opstaan. Verder zijn al veel cafe`s, restaurants en centra`s al volledig afhankelijk van hun bpm computer of alcas muzieksysteem. En of deze weleens overslaat, nooit!!

Comment

Om als dj met een laptop/pc te draaien vind ik maar niks, het is wel handig warneer je bijvoorbeeld een muziek database erop hebt staan met welk nummer op welke cd staat of als je nou zo'n verzoekje hebt die je eigenlijk nooit op cd zou hebben.
                  Maar om echt met een laptop/pc te draaien staat ook wel nep dan ben je gewoon een pc jockey :P en ik vind ook als ik een nummer via de laptop zou instarten dat het niet zo goed gaat als bij een cd speler dus ik hou het lekker bij dj-gear maar neem soms ook wel een laptop mee naar feestjes voor net dat ene verzoekje die je niet op cd zou hebben :wink:

Comment

Toch vind ik het handig, zeker omdat ik zowel licht als geluid in m'n eentje doe.
                    Nummertje instarten, volgende klaarzetten en ondertussen lichtjes regelen.
                    En tot nu toe lukt dat nog steeds :D

Comment

Niet voor niks op een lichtcontroller zit toch programma's of zie ik dat nou verkeerd. :lol: En ik neem aan dat je niet meer dan 1 minuut nodig hebt om je licht te bedienen (met prog's). Als je nou een presentatie met licht én geluid heb, ja oke dan geef ik jou gelijk.

Maar.. ik werk op zich ook vaak met een laptop 1. simpel als je ff niet het cd bij hebt, 2. muziek database zoals bastiaan aangaf 3. een cdspeler kan geen dvd's afspelen ;)

Comment

een mening blijft een mening.... MAAR als ik met dit ding zou draaien (ook al kijk ik naar een laptop scherm ipv een cd speler) IS HET ONWIJS VET!!! :D

en vind het er toch niet zo nep uitzien ;).... maar zoals ik al begon.... mening is en blijft een mening en iedereen mag die hebben

maar er een paar cdj1000's en een djm 600 of 800 is ook dikke shizzle :)

Comment

die xone:3D kost ook aardig wat euri's :P

Comment

uhuu, je kan ook een reloop rmx 40 usb nemen en 2 eks xp10's of een dac1/2 of een bcd2000 noem het maar op (om de mp3's aan te sturen zoals je je cd speler doet ;))

Comment

Die cdj 1000 enz. die je noemt zijn wel erg duur en met een dj controller ben je dus veel goedkoper uit.

Comment

Laatste post in dit topic was uit 2006. De topicstarter heeft waarschijnlijk allang een setje gevonden, let hier wel even op voortaan. ;)

Comment

Working...
                                X