Announcement

Collapse
No announcement yet.

Met laptop draaien

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Met laptop draaien

Ik wil misschien over een tijdje met een laptop gaan draaien en welke programma's moek erop zette om te kunnen mixen??Ik wil dus dan gwoon op feestjes draaien.

Sandro

pcdj
    virtual dj
    mixmeister
    djdecks
    albaton live

en ga zo maar door..... maar wat het belangrijkste is om te weten... wil je een muis arm?? of ga je met een midi controller aan de haal?? neem je een onbaord soundcard of ga je met asio werken en misschien wel vinyl control (time coded vinyls) ga zo maar door....

Comment

Ik vind het er altijd een beetje fake uitzien als iemand met een laptop aan het draaien is, tenzij diegene final scratch of zoiets dergelijks gebruikt...
      Het ziet er ook veel professioneler uit als je met platen of cd-spelers aan het draaien bent..

Comment

haha mee eens!!!

Comment

og... uiteindelijk komt er toch muziek naar de mensen toe... denk dat dat het belangrijkste is...

en je kan natuurlijk ook iets sirrieuzer aanpakken dan met een Hercules of een Behringer. neem b.v. xone3d maar er zijn nog gekkere dingen...

en de meeste dj's die met laptop draaien hebben daarnaast nog een dikke set staan djm 800 + 2 cdj 1000's dus wat dat aangaat... (wat ik tot nu toe ben tegengekomen).

Comment

Als je met laptop gaat draaien moet je wel zorgen dat deze snel genoeg is, en blijft! is beetje irritant voor luisteraars als ze hakkelende muziek horen.

Comment

Als je je laptop alleen gebruikt voor het draaien van muziek, dan zal je niet zosnel last krijgen van hakkelende muziek, als je tenminste een redelijk systeem hebt.

Maar als je een laptop koopt alleen om mee te draaien, dan kan je net zo goed een mixer en paar cd-spelers kopen.. ;)

Comment

Ach, voor 100 euro heb je een PII, heb die zelf ook, gebruik ik alleen om te draaien, heeft hij geen moeite mee.
                Staat trouwens BPM Studio 4.0 op.
                Heb d'r dan wel een externe harddisk naast staan van 80 gig, maar die zou je evt. ook nog voor meerdere doeleinden kunnen gebruiken.

Comment

hmm een p2 is nou niet echt ruig om mee te draaien :P

en ik denk dat als je daarmee meer wil dan gewoon playlist draaien zal die het niet zo tof vinden, dus zoals ik al zei ligt eraan wat je wil. als je ermee wil draaien zoals je doet met cd spelers... tjah dan moet je een iets brutere kleptop kopen.

ik heb nu een core duo laptop en daarmee gaan we vanaaf weer lekker draaien ;) :)

daarnaast hebben we ook nog 2 slk 1200's staan waarmee we vaker draaien dan laptop. ;) en binnenkort vinyl control erbij :)

Comment

Originally posted by Kevin S
                    hmm een p2 is nou niet echt ruig om mee te draaien :P
                    Ruig? Nee.
                    Functioneel? Ja.
                    Klein? Ja. (12,5" :D)
                    Hij trekt BPM Studio 4.0 gewoon goed hoor :wink:

Comment

Een p2??? Daar zou ik nou net BPM niet op durven draaien. Heb je de originele versie of een demo?

Comment

Origineel, maar verder staat er ook niets behalve Windows 2000 op.

Comment

Aha, oke. Kijk het gaat om gebruiksgemak en snelheid van opbouwen. Gaat dit voor jou het snelst en makkelijkst zal je mij niet horen.

Comment

Ik doe ook niet aan ingewikkelde mixen, het is net plaatjes over laten lopen in principe. Verder neemt dit ouwe beestje niet veel plek in op m'n discobar samen met m'n harde schijf. Dus voor mij werkt dit wel lekker snel :P

Comment

Hmm, ik ben op de één of andere reden niet zo fan om te draaien met computers.

Heb al eens DJ's die met finalscratch werken op hun bek zien gaan namelijk :lol:

Comment

Working...
                              X