Announcement

Collapse
No announcement yet.

2 lijnen vanaf 1 podium naar 2 mengtafels

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 2 lijnen vanaf 1 podium naar 2 mengtafels

Beste geluidstechnisie,

Ik heb de volgende kwestie:
    ik wil vanaf mijn podium 2 lijntjes hebben naar 2 mixers. 1 mixer voor de pa. 1 mixer voor een opname mixer. Zie het een beetje als FOH & MON. Ik wil op alle bij de mixers precies dezelfde ingang kanalen hebben, maar ik wil ze alle bij naar andere uitgangen sturen (1 PA & 1 studio). Iemand enig idee hoe ik dit kan aanpakken?

Wat voor signaal gaat er over?
    Afhankelijk van mixers kan het ook daar vanaf "getapt" worden.

Comment

Ja dat dacht ik ook.

"ik wil vanaf mijn podium 2 lijntjes hebben naar 2 mixers. 1 mixer voor de pa. 1 mixer voor een opname mixer."

Met de gemiddelde beetje mixer kun je de out's (L&R) uit naar de PA sturen, en de USB voor de opname gebruiken.
      En voor zover ik weet heeft een simpele analoge stage mixer meestal ook een PA out (naar PA) en een AUX out (opname).

En beiden kun je ook weer doorsturen naar andere mixers in's. Waar mixbus aansluitingen dan ook weer handiger kunnen zijn.

Comment

Vermoed dat Seppi multi channel wil opnemen.
        En los van elkaar wil kunnen mixen (FOH & MON).
        Last edited by BT-Studio; Tuesday-05-11-2019, 09:30.

Comment

Ik wil inderdaad 2 aparte mixes maken. 1 voor de PA, de ander voor opname. Het signaal komt van verschillende mics van het podium die via een cat5 kabel naar FOH(waar ook monitor word gemixt) en dan wil ik dus ook de zelfde signalen naar mijn “studio” mixer(ook met cat5 kabel)

Comment

Cat5 kabel? Om wat voor mixers gaat het hier?

Comment

Originally posted by BT-Studio View Post
              Cat5 kabel? Om wat voor mixers gaat het hier?
              Duidelijk een digitale :). Laat me raden: een Behringer X32?

Je zou natuurlijk naar een DAW kunnen opnemen (er vanuit gaande dat die mixer net zoveel kanalen overzet), en dan achteraf afmixen.

Peter

Comment

Het gaat inderdaad over een digitale tafel met cat5 digital snake

Comment

In dat geval zal je iets als de P16-D nodig hebben.
                  Behringer Powerplay 16 P16-D Ultranet verdeler koop je bij Bax Music met 30 dagen bedenktijd. Voor 23:00 besteld = morgen in huis! We Support Your Stage

Comment

Working...
                  X