Announcement

Collapse
No announcement yet.

Shure SM7B - Benodigdheden -- Compleet clueless

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Shure SM7B - Benodigdheden -- Compleet clueless

Hallo,

Graag zou ik de Shure SM7B dynamische vocal studio microfoon willen aanschaffen, maar ben nogal een beginner qua geluidstechniek en lees verscheidene dingen over wat je wel niet nodig hebt voor deze microfoon.

Momenteel bezit ik de AT2020(XLR) met M-Track 2x2 maar zou deze graag vervangen voor de Shure microfoon, waarna mijn huidige set naar een familielid gaat omdat ik heb begrepen dat de M-Track 2x2 niet voldoende is voor de Shure microfoon.

Daarnaast zie ik talloze berichten online waarvan de 1 zegt dat je een Cloudlifter nodig hebt, de ander geeft aan dat je een Fethead nodig hebt en de ander weer dat je geen van beide nodig hebt bij deze microfoon.

Kan iemand mij vertellen welke geluidsinterfaces goed zijn voor de Shure SM7B, of ik nog andere bekabeling erbij moet nemen en/of ik een Cloudlifter/Fethead nodig heb voor deze microfoon.

Alvorens bedankt.

Probleem met deze microfoon is signaal niveau.
    Zowel een Cloudfilter als een Fethead geven een ongeveer 25dB boost zodat een standaard microfoon voorversterker voldoende signaal ontvangt
    Als je een microfoon voorversterker gebruikt welke flink wat gain heeft zal dat niet nodig zijn.
    Overigens is de SM7b naar mijn mening een sterk overgewaardeerd microfoon, zeker gezien de nadelen.

Comment

Originally posted by BT-Studio View Post
      Probleem met deze microfoon is signaal niveau.
      Zowel een Cloudfilter als een Fethead geven een ongeveer 25dB boost zodat een standaard microfoon voorversterker voldoende signaal ontvangt
      Als je een microfoon voorversterker gebruikt welke flink wat gain heeft zal dat niet nodig zijn.
      Overigens is de SM7b naar mijn mening een sterk overgewaardeerd microfoon, zeker gezien de nadelen.
      Welke nadelen zijn dat? De meeste Youtubers/Streamers e.d. die de Shure SM7B gebruiken hebben voor mijn gevoel goed geluid, wat mij aanspreekt aan de microfoon is dat je niet je hele kamer dient in te richten om geluiden van buiten weg te houden.

Welke microfoons zouden betere opties zijn dan de Shure SM7B waarbij achtergrondgeluid tot een minimum beperkt wordt?

Comment

1 nadeel is waar je nu al tegen aan loopt.
        Ander (vind ik) is prijs.
        Elk dynamische microfoon zal minder gevoelig zijn voor omgeving.
        Afhankelijk voor je doel zou een SM58 of een lavalier een goede keuze kunnen zijn.
        Maar ja, zijn wel minder "cool". ;)

Comment

Of de Rode Broadcaster in combinatie met de DBX 286 S microfoon pre amp.

Comment

Working...
          X